Sayfalar

11 Ağustos 2009 Salı

Coucerio ve Düşündürdükleri

"Gaziantep’e ilk geldiğinizde Atatürk’e olan hayranlığınızı dile getirmiştiniz..

Atatürk’e devlet adamlığı ve liderlik vasıflarından dolayı büyük bir hayranlık duyuyorum. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk, işgal edilen ülkesini eşine az rastlanan bir liderlik ile kurtarıyor. Atatürk'ü daha iyi anlamak ve tanıyabilmek için kitaplarını okuyorum. Geçen sezon Ankara deplasmanına gittiğimizde çok az bir süremiz vardı Anıtkabir’e gittim gördüm fazla kalamadım ama tekrar gitmeyi çok istiyorum. Bir de İstanbul’a Atatürk’ün öldüğü Dolmabahçe Sarayı’nı görmeyi istiyorum. Halka açık bir yer olduğunu biliyorum o yüzden geniş bir zamanda hem Anıtkabir’i hem de Dolmabahçe Sarayı’nı görmeyi istiyorum."

Yukarıdaki satırlar Gülşah Erkaya'nın Hürriyet Gazetesi'ndeki röportajından. Röportajın genelinde Couceiro'nun nasıl bir insan olduğunu çözüyorsunuz zaten. Özetle Türk futbolcusunun daha amatör olduğunu ve işini kalpten yaptığını ancak yine de Portekiz futbolunun bizden biraz daha ileride olduğunu söylüyor. Asıl önemli olan konu futbolumuzdaki en büyük eksiklerden biri olan okumak, araştırmak ve kişisel gelişim üzerine. Bırakın yurt dışında çalışan teknik direktörlerimizi, futbolcularımızı, halen oynadıkları takımın bulunduğu ildeki kültürel zenginliğin z'sini bilmeyen, Türk tarihinden habersiz onlarca teknik adam ve futbolcu cirit atıyor liglerimizde. 8-10 yaşında çocuklar futbolla yatıp futbolla kalkmaya başlıyorlar, yolu profesyonelliğe doğru gidenler okulları ihmal edip, sporcu torpiliyle lise diploması alıp eğitim-öğretim'den nasibini almadan sporcu oluyorlar. Yetmiyor aynı adamlar aktif spor hayatlarının sonuna gelince bir de teknik direktör, antrenör olup tüm birikimlerini (!) yeni nesillere aktarıyorlar. Sonuç; kitap okumayan, gazetelerin spor sayfalarından başka yerlerine bakma ihtiyacı hissetmeyen, tüm antrenman ve müsabaka dışı zamanları Play Station önünde geçiren, ilerleme, yurt dışına açılma ihtimali olsa bile kolaya kaçıp tek kelime yabancı dil öğrenmeyen adamlar topluluğu.

Couceiro Gaziantep şehri ve takımı için önemli bir şans. Sabredilir ve adamdan feyz alınmaya çalışılırsa hep birlikte yükselirler. En azından ben öyle hissediyorum ve Türk futbolundaki bayağılıktan sıkılan bir sporsever olarak ümit ediyorum.

Hiç yorum yok: