Sayfalar

11 Ağustos 2009 Salı

Biri Bana Bunun Anlamını Açıklasın!

Dün yazdığımız ve blog portalları ile ilgili kararımızı duyurduğumuz Çoban Salata'nın Kararı adlı gönderimizden sonra çok enteresan bir olayla karşılaştık. Hemen yukarıda gördüğünüz resim dün gece benim bilgisayarımdan alınmış bir ekran grüntüsüdür. Gece 01:30 civarında alınan bu görüntüde Çoban Salata bloguna kimin nereden geldiğinin gösterildiği Referrals bölümünü görmekteyiz. Ekseriyetle bize link veren ve bizim henüz bilmediğimiz, fark edemediğimiz blogları buradan tespit edip paylaşıma gidiyoruz keza, o yüzden güne 2-3 kere bakarız buraya. Dikkat edilirse Tribün Dergi forumundan üst üste 2 adet misafirin bloga geldiği aşikar. Bu ziyaretler gece 01:00 civarı gerçekleşmiş. Ben 01:30 civarı merak edip bu linke tıklıyor ve hangi sebeple o forumdan bize link verildiğini öğrenmek istiyorum. Ancak o an itibariyle 6 sayfa olan forumda bizim blogla ilgili tek bir emare yok. Garibime gidiyor, aklıma ilk gelen buraya bizimle ilgili bir üye tarafından iyi veya kötü bir şey yazıldı ve yönetici tarafından fazla vakit geçmeden kaldırıldı oluyor. Ancak ekran görüntüsünü almayı ihmal etmiyorum ve aklım daha ziyade iyi bir şey yazıldı ve kaldırıldı da kalıyor. Sabah işe geldiğimde ozhano ile konuyu paylaşıyorum, o da bana aynen benim yaşadıklarımı anlatıyor ve fikri de benim gibi. Fazla önemsemiyoruz konuyu ve işimize bakıyoruz. Boş vaktimiz oldukça, işten sıkılınca soluklanma ve deşarj amaçlı bir kaç post atıyoruz. Sonra az önce bir de bakıyorum ki Çoban Salata'nın kararı gönderisinde Vermante's Blog'un sahibi Semih'ten bir mesaj var. Virgülüne dokunmadan koyalım:

"Olaya bakın.Tribün Dergi'ye üyeliğim vardı ve burada blog idman yurdunun topici var.Oraya bu postun linkini yazdım ve 'ben çoban salata'nın yanındayım ve aranızdan birçok kişide yanımızda olacaktır' diye bir mesaj yazmıştım.Az önce siteye girdim ve topice baktım.İlk önce benim mesajı göremedim,sonra üye girişi yapmağı denedim,birde ne göreyim?

BAN! :):) Çok komik bunlar yahu."


Şimdi rica ediyorum biri bana bunun anlamını açıklasın! Ne demek bu Allah aşkına!?! Fazla uzatmadan düşündüklerimi söyleyeyim ben de kenara çekileyim, belki biri açıklama yapmak için uğrar.

Bunun adı ayıptır. Yapılan şeyin hakaretten başka bir açıklaması yoktur. Bir anda tekere çomak sokan adam olduk aldığımız kararla. Önleri açık olsun diyorum ben sadece. Sen de sevin bence Semih, öylesi kartelleşmeye doğru giden bir oluşumun içinde olmaktansa, biribirini anlayan günlükçüler olarak yaptığımızdan haz almaya devam ederiz.

Kimse buradan biy üyesi blogları kötülediğim sonucunu da çıkarmasın, düşündüğüm sadece bu işin birilerini maddi tatmine götürecek yola girdiği, blog sahiplerinin de istemeden ve haberleri dahi olmadan buna alet olduğudur.

Semih'in dediği gibi komik mi bunlar yoksa başka bir adı mı var, bilen söylesin lütfen.

8 yorum:

Facchetti dedi ki...

Ne dedik abi?Yanınızdayız dedik.Yemişim banı.

Adsız dedi ki...

Tamam anlıyorum sonuçta bu blog işi ileriye dönük olarak çok para kazanılacak bir alan ve "biy" bu alanı parselleyerek blogları kazanç kapısı olarak kullanmak bu arada blog sahiplerinin önüne de üç-beş atarak onların da "biy" sayesinde kazandıklarını düşünmelerini sağlamak amacındalar. Ama vermante'ye yaptıkları bu yolda ne kadar çirkefleşebileceklerinin göstergesidir. Aman artık uzak dursunlar bizden. Vermante sen de kusura bakma artık bizim yüzümüzden banı yemişsin.Ama gerçekleri görmüş olmuşsun bu olay sonucunda.

Bizimle ilgili son duruma bakarsak yukarıda sitemeter'in referrals bölümünde olan tribündergi'de bizim blogla ilgili herhangi bir ibare görmemek bazılarının tekerine çomak soktuğumuzun ve bizim gibi, bu olayı kartelleştirmek isteyenlere karşı olanların sayısında olacak artışa göre "bazılarını" kızdırdığımızın işaretidir. Yoksa niye mesaj silinip yazan kişi yasaklansın ki?

Adsız dedi ki...

Eyvallah vermante, bu arada aklıma yeni şeyler gelince eski yorumu silip tekrar yazdım biraz ters oldu ama idare et.

Facchetti dedi ki...

yalnız bu ''kardeşlik,birlik'' konusunda sen(oğuzhan abi),cenk abi ve benden başka 1 yada 2 kişi daha var ve bu kadar az olması üzücü ve sıkıntı verici.

Adsız dedi ki...

Valla biz o bakımdan hiç üzülmüyoruz çünkü yarın blog sahipleri kendi üzerlerinden paraya para demeyen bu yapının farkına varınca blog kardeşliğine geri döneceklerdir. Sorun değil yani 2-3 blog olmak.Önemli olan en kısa zamanda yapılmak istenenlerin farkına varıp o yoldan ayrılmak. Biz sadece yapılmak istenenin erken farkına vardık ve yüzlerine vurunca yapmak istediklerini hemen pençelerini gösterdiler bize ve bizim gibi düşünenelre kısacası işine gelmedi bu durum bazılarının.

Adsız dedi ki...

yaw ben bu blog olayında yeniyim ama bu yapılanı ayıpladım.
özür dilerler umarım.

LaCatolica dedi ki...

aceto nun bloguna diğer bloglara girebilmek için giriyordum bi baktım sadece biy kalmış.aceto blogunu da artık okumamaya başlamıştım çok magazinsel içeriği var 2 haber bir kadın 1 haber iki çıtır mantığıyla yürüyen bir blogu neden takip edeyim.kadınlara bakmak istesek gider bi erkek dergisi alır bakarız.yazıklar olsun, sonuç olarak ben çoban salata blogunun yanındayım okur olarak.sizi takip etmeye devam edeceğim elimden geldiğince.

Cenky dedi ki...

@ Seyahat ve Tatil

biz de öyle umuyoruz ama olmayacağını da biliyoruz bunun.

@ Antonio Di Natale

Desteğin için çok sağol. Hedef zevk almak ve zevk vermek bloglar vasıtasıyla, asla para kazanmak değil.