Sayfalar

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Çoban Salata'nın Kararı

Bugün aslında uzun zamandır üzerinde düşündüğümüz bir konuyu karara bağladık blog partnerim ozhano ile (volkanbk3 kusura bakmasın bayağıdır kayıp kendisi). Ne Blog İdman Yurdu ne de Futbloglar’a katılmayacağız. Çoban Salata’nın seyri yalnız sürecek bundan sonra. Sadece olduğuna inandığımız blog kardeşliği kapsamında link paylaştığımız veya paylaşacağımız bloglarla bir arada olmaya karar verdik.

Olayın 1. sebebinin iç yüzüne bakarsak bundan yaklaşık 6-7 ay öncesine dayandığını görürüz. O dönem yeni yeni kurulmakta, ya da büyümekte olan diyelim, BİY ve Futbloglar’a ozhano ile yaptığımız konuşma sonrasında “Başvuralım, madem blogları ortak bir platformda birleştirip birbirlerinden güç almalarını sağlayacak bir ortam var, biz de destek verelim, destek alalım.” dedik. Yanılmıyorsam ocak sonu ya da şubat başıydı her iki platform’a da e-posta atarak başvurumuzu yaptık. Sonrasında yaklaşık 2-3 ay cevap gelmeyince ben kendi adıma bugün açıkladığımız bu kararı verme aşamasına gelmiştim bile. Biraz daha bekleyelim dedik, ne olacağını merak ettik çünkü. Ozhano da ben de akademisyeniz, hiçbir şey bilmiyorsak bile şunu öğrendik meslek hayatımızda; birini reddediyorsan mutlaka sebepleri ile açıklamanı yapacaksın, cevap vermeden aylarca oyalıyorsan o zaman başka bir mevzu vardır. En sonunda Temmuz başında ben BİY’e ozhano da Futbloglar’a birer mail attık. “Bir cevap verin lütfen, aylardır neden cevap alamıyoruz?” diye sorduk. BİY’den Barış Timurlenk “Biz size cevap verdik ama ulaşmamış, en kısa zamanda diğer bloglarla birlikte alım yapacağız, siz de alınacaksınız” şeklinde bir cevap verince nezaketen “Peki” dedik özetle. Futbloglar’dan o tarihe kadar cevap bile gelmedi.

Bu karşılıklı mail trafiğinden sonra ozhano ile ortak fikrimiz bu “en kısa zaman” söylevinin çok uzun olacağı ve yakın bir zamanda BİY’e davet edilmeyeceğimizdi. O gün “davet alırsak da katılmama” kararı verdik.

Bugün artık sabredemedim ve tekrar mail attım BİY’e, başvurumuzu geri çektiğimizi söyledim. Barış Bey de daha sırada bekleyen çok blog olduğunu ve 2. alımların başlamadığını söyledi tekrar, tercihin yine de bize kaldığını söyledi. Cevaben kararımızın kesin olduğunu ilettik kendisine, çünkü her ne kadar bu kadar bekletilmeyi hoş karşılamamış olsak da içimizi kemiren başka şeyler mevcuttu. Futbloglar’a da benzer bir mail attık. Netice itibariyle Barış Timurlenk’in nezaketine ve maillerimizi Temmuz ayından sonra ivedilikle cevaplamasını takdir ediyoruz. Futbloglar’a ise söyleyecek sözümüz yok.

Bu yaşanmışlıklar sonunda ilk cümlede söylediğim uzun zamandır üzerinde düşündüğümüz ayrılma konusunun 2. ama büyük sebebini açıklamak gerek. Bu zamana kadar yaşananlar görmezden gelinip sindirilebilecek şeyler aslında ama “bu fikri” bir türlü kafamızdan uzaklaştıramadığımız için oralarda olmaktan mutlu olamayacağımızı anladık. Hem ozhano hem ben “blog kardeşliği” düşüncesinin savunanlarındanız. Blog , Türkçe adıyla sanal günlük dediğimiz bu araç artık kişilerin kendini ifade etme aracı olmaktan yavaş yavaş uzaklaşıp, kişilerin şöhret ve para kazanmasına gidecek en uygun yollardan biri olarak görülmeye başlandı. Eğlencelik ya da paylaşım amaçlı olmaktan çıkıp bir anda çıkar amaçlı olmaya doğru yöneldi. Özellikle BİY’deki reklamlar ve ilk şuradaki açıklamada direk olarak geçen gelir elde etmek ibaresi tam anlamıyla bizi gerdi çok uzunca bir süre. Biz bu işi para kazanmak için yapmıyoruz ki dedik ozhano ile birbirimize, o zaman burada ne işimiz var? Bu yaklaşık olarak Nisan’dan beri konuştuğumuz bir konu idi ve yukarıda a dediğim gibi fena halde içimizi kemiriyordu. Zaten kendi adıma bu işleri parayla yapacak biri olsam ne 4 senedir NBAKolik.com’da yazardım ne de son 1 senedir NFLTR’de diye düşünmekte haksız değilim sanırım.

En son alevlenip artık sabredemeyecek duruma geldiğimiz nokta ise Aceto Balsamico’da tüm diğer blog linklerinin kaldırıp sadece BİY linklerinin bloga hakim olduğunu görmemizdi. Bülent Timurlenk bu işin fikir babası, BİY’deki rolü nedir ne değildir, oradan herhangi gibi getirisi ya da kaybı var mıdır bilmem, beni de ilgilendirmez. Bizim için önemli olan konu BİY’de isen paylaşım zincirindesin değilsen zincirin halkası değilsin, paylaşımı da hak etmiyorsun gibi bir manzara ortaya çıkması. Isınamadık, ha gerçi onlar da bize ısınamadı ki aylarca cevap bile alamadık orası da ayrı.

Velhasıl kelam maddiyat denilen kavramın bizim blog tutma, paylaşım amaç ve anlayışımıza son derece ters gelmesi, üzerine adı geçen sanal kurumların yetkililerinden aylarca cevap alamamış olmamız ve bir de inandığımız kavram olan “blog kardeşliği”ni zedeleyecek nitelikte ayrışmalara sebep olabileceğini düşündüğümüz başta Blog İdman Yurdu olmak üzere hiçbir benzeri topluluğa katılmama kararı aldık. Ne Aceto’yla ne BİY’den ne de Futbloglar’dan herhangi biriyle hiçbir problemimiz olmadığı gibi kendilerine yayın hayatlarında başarılar diliyoruz.

Son sözümüz de şu olsun madem: Yaşasın blog kardeşliği!

12 yorum:

Villa Fiorito dedi ki...

Zaten Adana Demirsporlu olduğum için Blog İdman Yurdundan hiç haz etmemiştim...

Facchetti dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Beercholic dedi ki...

yaklaşık 1 haftadır bende cevap alamıyorum. yani reklamı cartı curtu geçtim sadece bilgilendirilmek istiyorum olumlu ya da olumsuz..

Adsız dedi ki...

@Vermante
"Sonuna kadar yanınızda olacaklardan biri de benim cenk abi ve oğuzhan abi." Bu lafı söylemen benim için BİY'e de futbloglara da katılmaktan çok daha önemli. Eminim Cenky için de durum aynıdır. Sen de bu yargıyı oluşturabildiğimiz için gerçekten çok mutlu oldum. Şunu da bil ki duygular karşılıklı. Cenky'nin de dediği gibi yaşasın blog kardeşliği.

@Beercholic
İnşallah en kısa zamanda olumlu bir yanıt alırsın. Zaten konuyla ilgili forumlarda gördüğüm kadarıyla blogu eklemeyeceklerse herhangi bir yanıt bile vermeye lüzum duymuyorlar. Başvurun olumsuz olsa bile, zaten benim için önemli değil de, her yazısını dikkatli okuyacağım bloglarin en önde gelenlerinden biri olacaksın.

Beercholic dedi ki...

@ozhano; çok teşekkür ederim. sizler ve sizin blogunuz hakkında da dediklerinin aynısını düşünüyorum. bu arada BİY'in hakkını yemişim. öğle saatlerinde cevap gelmiş bana "şu an için blog alma işini dondurduk, en kısa zamanda tekrar açacağız" vs. diye. belirteyim istedim.

volkanbk3 dedi ki...

sizin kararınıza tamamen katılıyorum cenky ve ozhano.

Mehmet Dinler dedi ki...

Sözüm kararınıza değil de o "Bağımsız Blog" yazısı bannerın bütün görsel güzelliğininin içine ediyo, hep orada mı kalacak?

Adsız dedi ki...

@Beercholic
Hayret. Demekki bir cevap vermişler. Acaba Cenky'nin yazdığı yazının bunda etkisi olmuş mudur? :D

Cenky dedi ki...

@dwayde
Açıkçası bir tepki bekliyordum, senden gelmesi iş bitirici oldu :D

Facchetti dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mehmet Dinler dedi ki...

Cenky büyüksün, süpersin daa da bişey demiyorum :D

Cenky dedi ki...

@ Vermante

Dediğin konuyu dün gece 01:30 civarında sitemeter referralls bölümüne bakarken farkettim. tribündergi forumu biy konusundan iki link vardı. 10 dakika geçmemişti henüz üzerinden. İlgili konuya gittim ve gördüğüm şeye şaşırdım. Forumda herhangi bir link yoktu bizim blogla ilgili, ötesinde forum'un biy'e üye olmak için başvuruların yapıldığı yerdi burası. Senin anlattığına yakın bir şey olduğunu anladım. Aynı şeyi ozhano da fark etmiş gece, sabah aynı fikirdeydik ikimiz de ve şimdi senin söylediklerin de resme girince manzara netleşti.

Bunun adı ayıptır. Yapılan şeyin hakaretten başka bir açıklaması yoktur. Bir anda tekere çomak sokan adam olduk. Önleri açık olsun diyorum ben sadece. Sen de sevin bence, öylesi kartelleşmeye doğru giden bir oluşumun içinde olmaktansa, biribirini anlayan güünlükçüler olarak yaptığımızdan haz almaya devam ederiz.

Kimse buradan biy üyesi blogları kötülediğim sonucunu da çıkarmasın, düşündüğüm sadece bu işin birilerini maddi tatmine götürecek yola girdiği, blog sahiplerinin de istemeden buna alet olduğudur.