Sayfalar

24 Haziran 2009 Çarşamba

NBA'de Hareketlenme

Washington Wizards Minnesota'dan takasla Randy Foye ve Mike Miller'ı alırken Darius Songaila, Etan Thomas ve Olksiy Pecherov'u Wolves'a gönderdi. 3 uzununu bir anda silen Wizards ayrıca draftteki 5. sıra seçim hakkını da vererek bana göre enteresan bir hamleye imza attı. 3 uzunu birden silip Butler ve Arenas'ı yedeklemek ne derece doğru olur göreceğiz. Miller özellikle orta mesafe ve dış şutlarda Wizards'a ihtiyaç duyulan katkıyı sağlayacaktır ancak Arenas gibi bir türlü başı sakatlıktan kurtulmayan Foye'dan yeterince faydalanabilecekler mi zaman gösterecek. Bu takasla Wolves draftte hem 5 hem de 6. sırada seçme hakkını yakaladı. Hedeflerinde kim var merak ediyorum. Garnett sonrası çorbaya dönen kadrolarına bakalım bu sefer hangi saçma eklemeleri yapacaklar.

Richard Jefferson'a karşılık alınan Oberto'yu Bucks hemen Pistons'la takas etmiş. Karşılığında alınan isim enerjisi ve atletizmiyle çok iş yapabilecek Amir Johnson. Bu Pistons'ın bariz bir büte boşaltma çabası. Oberto'nun bugün yarın salıverilmesi bekleniyor. O da Spurs'e geri dönebilir, Spurs piyasadan keyfine göre uzun bulamazsa.

Resmi bir açıklama olmasa da Roto'dan Yahoo'ya, ESPN'den NBC'ye her yerde Boston - Detroit takasının ucundan dönüldüğü konuşuluyor. Ainge'in Rondo ve Ray Allen karşılığı Detroit'ten Stuckey ve Hamilton'ı istediği ama Dumars'ı ikna edemediği şu sıralar 1 numaralı dedikodu. Dumars'ın Hamilton karşılığında 4-5 sene verim alabileceği bir isim aradığı ve Allen'ın hem yaşından hem de sakatlığından ürktüğü belirtiliyor.

Takas piyasası Kapono'nun Sixers'a gitmesiyle açılmıştı, bakalım bu hareketlenme, draft gecesine nasıl yansıyacak.

Kendi adıma Magic sezon kapanış yazısını draftten sonraya saklıyorum, çünkü bir ümit Hidayet'i tutabilmek için o gece yapılabilecek takasları takipteyim. Bakalım Otis Smith Hidayet'i tutabilmek için Battie, Nelson, Alston, Redick dörtlüsünden herhangi birini kullanabilecek mi.

5 yorum:

tolga dedi ki...

böldüm ikiye:)
Bu takas işlemlerinden kurallarından pek anlamam, zerre umurumda da değildir,yani o kadar okunacak şeyin,ilgilenilecek işin arasında pek kıymetli durmuyor ama,genel anlamda ücret eşitliğine dayalı bir takas sistemi olduğunu da biliyor ve o kadar da eşşek olmadığımı belirtmek istiyorum.ben işin basketbol kısmındayım;ve o yüzden cenk hocamın adını zikrettiği,baş ağrısını bırakın migren yaratan bu elemanlarımızla ilgili temennilerimi,sırf onlar için-kendim ve magic için istiyorsam namerdim(!)- şurada kısaca aktarmak istiyorum.bugüne kadar bu oyuncular için içimde beslediğim hisleri böylece bu oyuncularımız da öğrenmiş olacak;kim bilir bazıları bana küsecek ve benim haberim olmayacak(yanlış anlaşılmasın:kendimi dağ arkadaşları fare yerine koyup büyüklük taslamak değil amacım),kimileri ise daha çok çalışıp aldığı parayı hak etmek için yırtacak organ arayacak,olur ya kimisi de “ben doğuştan niyorkluyum,50 milyon dolar verseniz durmam,gerekirse yarım sezon boşta kalırım” diyecek ve sonunda otisin iknasıyla magic şapkası takacak.hocam bu isimlerden bahsetse de,açıkçası alston dışında adı piyasada dolaşan herhangi bir oyuncumuz yok-hedoyu hiç saymıyorum.bırakın yurt dışı piyasalarını ulusal endekste de “alston dışarı,gelsin başarı” diye tempo tutan sentinel yazarları var sadece;o kadar...hidonun lewisin adını ağzına almaya korkan sayın diaz,nelsonun tek dripling yapmasına yazı döküp sevgili Orlando halkı ve pek değerli dünya genelindeki magic taraftarlarının arasına fitne karıştırıyor ve aklını çeliyor.o yüzden sevgili magic taraftarları,bu günlerde çok dikkatli olmamız,bu tip haberlere kulak asmamamız ve canımızdan çok sevdiğimiz otisimize güvenmemiz gerekiyor.sevgili otis de biraz cesaretli olup nelson ve reddick isimlerini de piyasaya sokması gerekir ki,sevgili taraftarlar,kimse kaşıyla gözüyle basketbol oynayamıyor.bakın,bana göre,reddickten daha yakışıklı dieneri yolladık geçen sene,ki bu adam için bile nerdeyse geleceğimizi bağlayalım diyecek kadar sapıtmış olanlar vardı.aklımda öyle adamlar var ki,onlar gerçekleşse ilk uçakla otisin elini öpmeye giderim.

tolga dedi ki...

mesela madem nelson-alston ikilisinden sarımsaklı cacık bile olmayacak,hemen aklıma portland geldi.portlandla aramızdaki haberler hep hido üzerinden oldu.portland yana yana bir oyun kurucu aradığını biliyoruz,blake’in ilk beşte olduğu bir takımın final yapamayacağı düşünülüyor oregonliveda. “sevgili pritchard,şöyle oturun isterseniz,çay kahve ne istersiniz?bizde tam size göre bi adam var nelson adında.bakın,zaten fryeı pek kullanmıyorsunuz,nelson gelince de rodrigueze ihtiyacınız olmaz sanırım.”muhabbeti bu şekilde açtığımız zaman hoş şeylerin olabileceğini düşünüyorum.ama böyle de gard rotasyonumuzu beğenmiyor olabilirsiniz ama,böylece battie ile ilgili hamlelerimizde daha rahat etmiş oluruz.sevgili battie,senin için de hep hoş şeyler düşündüm;delikanlı adamsın,takımın ağabeyisin,emekçisisin,hakkın ödenmez.kalman durumunda da hiç bi şekilde gocunmam.ama mesela milvaki hazır sallantıda sessionla da yeni sözleşme yapacaklar,acaba bi takasla onu da alabilir miyiz,diye de aklıma gelmiyor değil.battie ya da alstonunda kontratrları bitiyor.sessionla imzaladıkları zaman kapları taşıyor(birisi daha vardı aynı durumda ,onunla birlikte işte),eğer cenk hocaya güvenip milvakinin mali sıkıntılardan kurtulmak için hamleler yapacağına inanırsak ve sessionla da gelecek kurmak istemiyorlarsa,buradan otisin telefonunu istiyorum.mümkünse avea numarası olsun,ya da ben çaldırayım otis arasın beni.neyse bunlar benle otis arasında şeyler.sevgili nelson ve alston.işte açıkça görülüyor:sizleri istemiyorum,bakın en azından yüzünüze gülüp arkanızdan laf atmıyorum.nelsonun şut anlamında bu sezon gibi geçireceği sezon kariyerinde bir daha olmaz diye düşünüyorum.şimdi elimizde kol gibi kontratıyla lewis var ve onun oynatılması gereken bir oyun yapısına sahip olduğunu da biliyoruz.iki sezon hido hatırladı lewisi...lewis veya hidonun şutsuz çeyrekler çıkardığını da gördük;bu belki magicin oyun tarzıydı diyeceğiz ama,takım şıkışınca nelsonun tek oyun açma planı tepelerden ovalardan üçlük sallamaktı ve bu sene o şutlar girdi.ama ya tercihlerin doğruluğu...şimdi buradan yaramın hala yerinde ve basılmış olduğunu gördüm,şut tercihi lafını duyunca.bazı gözü dönmüş nelson reddick hayranı magicliler hidonun Boston veya sixers karşısında maç kazandıran şutu için bile sut tercihi eleştirisi yaparken,nelsonın ahırdan zebil atışlarına alkış tuttuklarını da gördük.(kızsam da severim nelsonu bu arada).neyse konu derin,aklıselime uyup cenk hocanın yazısını beklemeye koyulalım.şu bir iki hafta magicin 3-4 yılı için çok önemli,haydi otis biraz cesaret baba be.( uydurduğum takas senaryolarının kurallara uygun olup olmadığını da bilmiyorum ama,ücretleri hemen hemen eşitleniyor;bir tek ondan anlıyorum )

Cenky dedi ki...

Tolga dediklerine aynen katılıyorum, çok güzel özetlemişsin (özet mi dedim :D)

Tek arzumuz var Otis Smith'ten o da takım sahibinin Magic için gösterdiği cesareti gösterip Hidayet için bir hamle yapması. Yoksa bu takımda ne Lewis'i oynatacak ne de Howard'ı ilerletecek bir tek adam yok. Piyasadan alabileceğin adam bile yok bu yaz bunları yaptırmak için. Son sözümüz Otis ne olur biraz cesaret!

Mehmet Dinler dedi ki...

Wizdars Butler'ı yedekleyerek ne yapmaya çalışıyor? Saklasana evladım o draft hakkını bi pivot al hani. Butler'ın pek cam adamlığını dörmedim bu güne kadar arkasına Miller gibi bir oyuncu koymak niye? 2-3 mü oynatacaklar. Fazla iyimserlermiş gibi geliyor.

ejikulat dedi ki...

wizards çok kötü bir hamle yapmış bence...
nba de pota altı sağlam olmayan kaç tane şampiyon oldu bugüne kadar?
orlando hakkında ise yukarıdaki yazılara bir not eklemek istiyorum...
tamam nelson sakattı ve bir guard lazımdı takıma ama draft hakkını heba etmeden bir formül neden bulunamadı?
bu kadar potansiyelli bir draftta (bakınız nba mock draft #21: ty lawson ki bence magic'e kesinlikle geldiği gibi katkı yapabilecek bir oyuncu) draft hakkı yok geçtiğimiz yılın doğu şampiyonunun...
bence otis abi hazır oyuncular yerine ilk 10 draft hakkı peşinde koşsun...
mock'ları inceleyin ilk 10 da ne yetenekler var.
herhangi birini draft edebilirse magic ne nelson anılır ne alston...
bu arada yazı boyunca 3 guard saydım hepsinin de adı "...on"
bi sıkıntı olmasın isimde?