Sayfalar

31 Mart 2010 Çarşamba

Kahveyi Güzelleştiren...

Kahve yapmakta da iddialıyım tıpkı mutfakta da olduğum gibi. Bol köpüklü, kıvamında ve telveye boğmadan yaparım kahveyi. Hayatımda iki kez kahve içebildim oysa, birincisi kabus gibi geceye sebep olurken ikincisi lavaboda sonuçlandı denemelerimin. Peki nasıl oluyor da içemediğim, tadını bile doğru düzgün hatırlamadığım Türk kahvesini becerebiliyorum diye düşünürdüm hep. Bugün çözdüm o konuyu.

Bir türlü tutturamamıştım kıvamını, köpüğünü 2009'da kahvenin, ne yaparsam yapayım istediğim gibi olmuyordu. Ama bugün öğleyin yaptığım kahve tıpkı son bir kaç haftadır yaptığım gibi güzel oldu. Kahvenin nasıl olduğunu fincana koyarken anlıyorum, sanki "ben oldum" der gibi bir koku veriyor cezveden fincana dökülürken. O koku ne çekicidir, o koku ne cezbedicidir, ne kadar kadın kokar... Oldu gerçekten de, içenler de beğendiler, sağolsunlar güzel sözlerini eksik etmediler. Keyif aldım ben de haliyle...

Bu kahve tecrübesinden bana kalan ise yukarıdaki sorunun cevabı oldu. Kahveyi güzel yapan onu hazırlayan kişi değil tam aksine o kahvenin keyifle içildiği güzel dudaklar. Ki o güzel dudaklar güzel, güler yüzlü ve içten insanlara aitler muhakak, kahveyi içemesen de benim gibi o keyifli yüzleri seyreder, hayatın güzelliklerine bir kez daha şükredersin... Aynı kahveyi haz etmediğine 50 kere yapsan tutturamazsın, ama bugünkü kahve gibi güzel ellere verilecekse, hep yakalarsın kıvamını...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Cenky, kim bu kahveyi içen güzel dudaklı-lar?Meraktan çatlatacaksın beni. Ama pardon ya merak etmemme gerek yok. Söylemediğine göre vardır bir bildiğin diyeceğim ama sitemim de var sana doğrusu. Onca şeyi paylaştıkta sonra mutlu olduğun konuyu anlatmamana içerledim doğrusu.

Cenky dedi ki...

İçerlemene gerek yok benim sevgili yengem :) Konuşulması gereken bir şey olduğunda kapını çalacağım zaten, konuşmuştuk bunu. Sadece güzel insanlar var etrafımda ve ben bunun keyfini sürüyorum, yıllar sonra gülen yüzler ve gözler görmek mutlu ediyor insanı.

Ayrıca ilk fırsatta bir kahve de size yaparım, benim için ne kadar güzel ve özel insanlar olduğunuzu oradan anlarsın artık:)

stuven dedi ki...

çay içmeyen biri olarak kahveyi çok severim. telvesi dibinde, köpüğü üstünde olacak. yanında da ya lokum ya çikolata. ellerine sağlık.

Cenky dedi ki...

Çok teşekkürler stuven. Güzellikleri hazırlayan tüm ellere sağlık :)