Sayfalar

16 Eylül 2009 Çarşamba

Burası "İstan"Bul

Bugün Basketbol Milli Takımımız için çok önemli bir gün. Bugünkü maçlar sonucunda gruptaki nihai sıralamamız ve çeyrek finaldeki rakibimiz belli olacak. Slovenya'yı yener ve 1. olursak Hırvatistan, Slovenya'ya yenilir ve 2. olursak Yunanistan ile karşılacağız. Sonuçta bugün bir "İstan" Bulacağız ama hangisini. Ben olsam Slovenya maçını kazanmak için elimden geleni yapmaya çalışırdım. Keza o durumda "İstan"ların daha zayıf olanıyla, Hırvatistan'la eşleşip çok ciddi bir final şansına erişme imkanı yakalardım. Grup 1.si olup Hırvatistan'ı geçtiğimiz anda karşımıza çıkacak ekip Rusya ile bizim grubun 3.sünü karşı karşıya getirecek eşleşmenin galibi. Oraya gelecek o 3. takım için 4 ihtimal var. Onlara da aşağıda bakalım.

* Bizim geldiğimiz gruptan çıkan Polonya ve Litvanya şanslarını tüketmiş vaziyette. Gerçi Polonya'nın artık mucizelere bağlı olan bir 4.lük şansı var desek de pek ihtimal vermiyorum ben buna. Polonya İspanya'yı, Sırbistan Litvanya'yı yenerse bizim maça bakmadan ikili averajda Polonya 4. olur. Ancak rakip İspanya olunca Polonya için bunu dşünmek bile bir hayalden öteye geçemez diyorum ben.

* Yukarıdaki nedenden ilk 4'te 3 C grubu takımı olacağı kesin gibi. İlk 2'yi ise Türkiye ve Slovenya parsellemiş durumda. 3. ve 4. sıra için geriye Sırbistan ve İspanya kalıyor. Sırbistan'ın Litvanya'yı, İspanya'nın Polonya'yı yenmesi durumunda ikili averajda İspanya önde olduğu için 3. İspanya oluyor.

* Eğer Sırbistan Litvanya'ya kaybederse Polonya'nın İspanya'ya her türlü galibiyeti İspanya'yı 5.liğe atıyor. Polonya'nın İspanya karşısındaki 10 sayı ve üzeri galibiyeti ise Polonya'yı 3. Sırbistan'ı 4. yapıyor ki sanırım bu ihtimal verdiğimiz en düşük ihtimal. Asıl mucize bu olur herhalde.

* Bundan biraz daha yüksek bir ihtimal olmakla beraber olmasına yine pek olasılık vermediğimiz seçenek ise Sırbistan'ın Litvanya'ya kaybetmesi, İspanya'nın Polonya'yı yenmesi ve Slovenya'nın bize kaybetmesiyle bir anda Sırbistan'ın 3.lük için devreden çıkıp işin İspanya - Slovenya 2'li averajına kalması. Bu durumda C grubundaki maçı Slovenya önünde İspanya kazandığı için İspanya 2. Slovenya 3. oluyor. Zor diyorum, Sırbistan Litvanya'ya kaybetmeyecektir.

* Eğer Sırbistan ve İspanya kazanırsa bu sefer gözler bizim maça çevrilecek. Keza Slovenya kazanırsa sıralama Slovenya - Türkiye - İspanya - Sırbistan olurken, Slovenya'nın kaybetmesi durumunda 3'lü averaj devreye girecek ve C grubundan gelen takımlar arasında en kötü 3'lü averaj İspanya'da olduğu için Sırbistan 3. olurken İspanya 4. sırada kalacak. O nedenle bizim 22:00'de yapacağımız maçın sonucu turnuvanın yol haritasını belirleyecek gibi duruyor.

* Eğer kazanırsak Hırvatistan'la oynayıp, ki rahat geçeceğimizi düşünüyorum, Yarı Final'de Rusya Sırbistan galibiyle karşılacağız. Bu Sırbistan olursa psikolojik üstünlüğümüz ve onları çözmüş olmamız önemli bir avantaj ve bize Final yolu açabilir. Rusya ise bize genelde ters gelen bir takım olmasına karşın sert savunmamız iş görebilir diye düşünüyorum.

* Eğer kaybedersek Yunanistan'la oynayacağız ki, onların da Rusya gibi bize çok ters geleceğini ve maçın ortada olduğunu düşünüyorum. Onları geçersek bu sefer çok büyük ihtimalle Fransa - İspanya eşleşmesinden gelecek olan takım ile karşılacağız. Ben Fransa - Türkiye eşleşmesi çıkarsa Final'deyiz diye kabul ediyorum. İspanya olursa rakibimiz tıpkı Sırbistan'a olan avantajımız gibi onlara karşı da artımız olacaktır.

Sonuç olarak bugün İspanya ve Sırbistan maçlarını kazanıp bizim maçı beklemeye başlayacaklar. Tanjevic diğer maçlarda olduğu gibi takım içi dengeyi koruyabilirse son ana kadar kafa kafa gitse de stresi daha iyi kaldıran ve maçı alan tarafın bizim takım olacağına inanıyorum. Tahmini Çeyrek Final eşleşmeleri de şöyle olur diyip kaçıyorum:

Fransa - İspanya
Rusya - Sırbistan
Slovenya - Yunanistan
Türkiye - Hırvatistan

1 yorum:

Tartavuz dedi ki...

Biz hiç psikolojik üstünlüklere gimeden hırvatistan vede rusya yada sırbistan yapalım... Bu daha kolay :)