Sayfalar

23 Ağustos 2009 Pazar

Terbastı!

Maçtan sonra atılan en orjinal manşetti bence. Aklımıza neden gelmedi bilemiyorum. Herkes gibi klasik bir bakışla "Trabzon Avrupa'ya Fransız" dedik... Kim demedi onu da sorgulamak gerek.

umutbulut2

Avrupa kupası maçlarının oynandığı perşembe gecesi en fazla süre aldığım maçtı televizyon karşısında. Karadeniz ekibi eski zamanlarda estirdiği fırtına sebebiyle aldığı sıfatı gibi başladı maça.
Abluka altındaydı Toulouse kalesi, çatır çutur şutlarla kaleyi yoklaya yoklaya hem bizi hem de kendilerini şaşırttılar. Hele bir de çataldan dönen top vardı ki inanılmaz. Trabzon sonunda iyi oynayıp avrupada istenen sonuca ulaşacak mı soru işareti oturmuştu ki kafama, Andre-Pierre Gignac hiç gerek yok bu konuyla boşuna ilgilenme başka şeylere yönel dercesine soru işaretimin noktasını mükemmel bir voleyle kaleci Sylva'nın uzanamayacağı köşeye gönderdi.

Bu durumda ne yaşanabilirdi ki? Romantik yaklaşımıma güzel bir tokat gelince fransızın ayaküstüyle bir kendime geldim ama Trabzon sanki hele bir durun der gibiydi. Yine aynı bindirmelere devam ettiler. Bu arada Engin Baytar, çiçek ekip kaytarmadı bizim Aydın gibi. Maçın en etkili isimlerinden biriydi. Trabzon'un kanat ataklarındaki en etkili isimdi. Goldeki mükemmel hareketlerine de ben şaştım kaldım. Evet geçen sene de böyle güzel hareketleri oluyordu ama disiplinsiz hareketleri bunun önüne geçiyordu... Bu yıl böyle devam ederse Trabzon'un en önemli transferi olur
.enginbaytar

Maçın devamına fazla bakamadım. Bunda Toulouse'un gollerinin de etkisi oldu. Maçtaki en anlamlı şeyse tribünlerin "Fatih Tekke" diye bağırmasaydı. Umut Bulut yıllardır bu takımda nasıl forvet ben anlam veremiyorum. Bir gün verimli olduğunu görmedim. Gökhan Ünal'sa Kayserispor sonrası hiçbir şey! Bugün gazetlerde yönetimin radikal kararlar alıp Yattara veya Cale'den birini gönderip yabancı forvet alacağı yazılıyordu. Hakkaten radikal olur. Bu takımda sol bek yoktu geçen yıl, arada sırada Tayfun Cora zorunlu olarak o bölgede oynuyordu sağ bek olmasına karşın. Bazen Giray'ı bile gördük orada. Hugo Broos eminim ki Cale'nin gönderilimesine kesinlikle karşı çıkacaktır. Geçen yılın en büyük transferi idi Bordo-Mavili takımın. Yattara'nın gönderilmesi halinde ise hem taraftarlar hem de yönetimde ayrılıklar yaşanabilir. Ne olursa olsun bu takımın heyecan katan Yattara'dır.

Trabzon yabancı bir golcü almaktansa kendi içinden bir golcü çıkarmalı. Yıllardır Fatih Tekke'den başka bir golcü çıkamadı şu takımdan. En son Sadri başkan transfer yapmayı düşünmediklerini söylüyordu. Ancak transfer konusunda bir ipucu vermişti: "Yeni bir transfer düşüncemiz, girişimimiz yok. Alırsak genç ve Türk oyuncular alabiliriz." Mehmet Batdal Bank Asya'nın açılış maçında Kocaeli'ne 2 gol attı... Hem genç, hem Türk, hem golcü, hem de Trabzonspor Sportif Direktörü Ünal Karaman'ın Ümit Ulusal Takımdan öğrencisi...

mehmet-batdal

1 yorum:

Adsız dedi ki...

1 hafta önce falan Rangers'ın gözden çıkarttığı Chris Boyd ile ilgilendiklerini duymuştum. Alırlarsa iyi iş çıkarmış olurlar. Gerçi Boyd ve Alanzinho benzer tipte oyuncular ama bilemiyorum işe yarar gibi geliyor trabzon için.