Sayfalar

17 Mart 2010 Çarşamba

Mariga ve Kenya Üzerinden Çuvaldız

Dün gece Chelsea - Inter maçını izlerken Eto'o'nun golüyle değil de Mariga'nın oyuna girmesiyle şöyle ciddi bir gerildim. Ben çok uzun zamandır unutmuştum Mariga'yı. Hatta Mariga'nın Inter'de olduğunun bile farkında değilmişim. En son Parma'dan hatırlıyordum Kenyalı'yı.1 sezonu Helsingborg'tan kiralık olmak üzere 3 sezon Parma forması giymişti McDonald Mariga. Gerçi o dönemlerin bittiğinin farkında değildim ya ben neyse. Parma'ya gitmeden o dönem iyi günlerini yaşayan Portsmouth'un başındaki Redknapp'ın radarındaydı, Helsingborg'la bonservisi için anlaştılar ama millilik problemiyle çalışma izni alamayan Mariga İtalya'yı seçmek zorunda kaldı. Parma'da 3 sezon boyu vasatın üzerinde bir performans verdi, 62 maça çıktı serie A'da. Orta sahada, daha ziyade defansif roller üstleniyor Mariga, sezon ortasında bonservisinin yarısını ve oynatma hakkını almış Inter Parma'dan. Mariga karşılığında Fransız Biabiany'nin yarı-bonservisi ve Jimenez kiralık olarak olarak Parmalı olmuş. Aslında Machester City ve Mancini istemiş önce Mariga'yı ama yine çalışma iznine takılmış Kenyalı, biraz da Inter'e gelmek zorunda kalmış aslında ayrılmayı kafaya koyduktan sonra.

Şimdi ben bunları niye anlattım bilmiyorum, yok şaka şaka. Konu Mariga ve milliyeti. Şimdi bu adam Kenyalı. Elin İsveçlileri taa Kenyalardan gitmiş bulmuş getirmiş adamı. Kenya nasıl bir futbol ülkesi ki Serie A'da adam kapış kapış! Tekniğine, fiziğine, oyun şekline baktığında bu Mariga'dan Türkiye Ligleri'nde çok var. Ama o adamların hiç biri Mariga'nın oynadığı ya da teğet geçtiği liglerde oynamıyorlar. Mehmet Topal'ından Bekir Ozan'ına, Mehmet Nas'ından İbrahim Şahin'ine daha bir çok isim en az bu adamlar kadar orta saha oyuncusu. Eksikleri ne peki? Menajerleri menajer değil, risk alamıyorlar, kendilerine güvenleri yok, kendilerini eğitmiyorlar vesaire vesaire...

McDonald Mariga ve daha bir çok isimsiz ülkenin isimsiz futbolcuları Serie A, EPL, Bundesliga, La Liga'yı fersah fersah gezip sınıf atlarken, bizim korkak ve kendini beğenmiş çocuklarımız annelerinin liginden 1 karış dışarıya gidemiyorlar. Aferin evladım! Daha çok Marigalar gelir geçer sizin giyeceğiniz formalardan. Aynen devam!

Hiç yorum yok: