Sayfalar

1 Mayıs 2009 Cuma

Takım Olmak Meziyettir, Rakibi Tüketmek De...

Bu seri boyunca oynanan 5 maçın hiç birinde Magic ilk yarıda 50 sayıyı geçememiş, 3 sayılık atışlarda büyük sıkıntısı yaşamış, şutörleri doğru düzgün şut sokamamıştı. Bu sefer işler ciddi şekilde değişti. Howard ve Lee olmadığı halde her iki çeyrekte de 30 sayı buldu Magic. İlk devreyi 9'da 6 üçlük isabetiyle kapattılar. İlk 5 çıkan Redick, Lewis ve Hidayet 21'de 13 isabet
yakaladılar. Magic takım olarak %57.5 ile hücum etti.Howard olmamasına rağmen ribauntlarda 19'a 15 üstünlük kurdu Sixers karşısında Magic. Post-up, kat oyunları, isolation, pick-n-roll, penetre üstü pas ilk devrede gördüğümüz setleridi Stan Van Gundy'nin. Adeta eleştirilere cevap verircesine çeşitlendirdi Magic hücumunu. DiLeo neler olup bittiğini bir türlü çözemedi. Savunmada inanılmaz dağınık oynadı ilk devreyi Sixers ve bu onlara 14 sayılık fark olarak geri döndü. Seri boyunca 2 kez 18 sayıdan geri gelmeyi başarmıştı Sixers ve 2. devreye çıkarken bunun moralini, enerjiyle birleştirip seriye devam etmek isteyeceklerdi. Ama ilk devre istatistikleri sanki maç sonu istatistiklerinin de aynı olacak gibiydi.

2. yarıya Hidayet ve Lewis şut kaçırarak başladılar ki bu Sixers için iyi bir fırsattı. Sanki bir ara tempo yakalayıp farkı eritir gibi oldular ama hiç beklenmeyen 2 isim oyuna ve skora öylesine bir katkı yaptılar ki! Redick ve Gortat adeta sürklase etti Sixers'ı. Bir ara Gortat adeta Howard gibi oynamaya başladı. 3. çeyrekte tam 8 sayı ve 4 ribaunt yaparak pota altında mesaj veriyordu adeta. 3. çeyreğin bitmesine 2 dakika kala fark 22'ye kadar çıktı.Bu andan sonra Sixers 7-0'lık bir seri yakalayarak çeyreği farkı 15 sayıya indirerek kapatmayı başardı. Kendi adıma 3 çeyrek boyunca Iguodala ve Young'ı aradım sahada. Ama her topun arkasında Miller ve Williams'ı gördüm. Sixers adına üzüldüm, maça gelen bir kısım inançlı seyircisi adına. 4. çeyrek Hidayet'in basket ve asistleriyle başladı. 15'e inen fark yeniden 22'ye kadar çıktı. Şutör bir takım olmayan ve bence potaya Howard'ın olmadığı bu gecede saldırdıkları her pozisyonda sayı çıkartacak olan Sixers oyuncuları fütursuzca şut attılar, acayip pas oyunları denediler. Tüm sezon oynadıkları gibi oynasalar her şey çok farklı olabilirdi ama DiLeo'nun önceden tahmin ettiğim gibi Howardsız Magic için bir B planı yoktu. Fark 24'e çıktığında iyice sinirleri bozulan Sixers'ta Dalembert bir şekilde Hidayet'i çıldırttı ve 2. teknik faulünü alan Hidayet oyundan ihraç edildi. Çok sık görmediğimiz ve Hidayet'ten beklemediğimiz bir hareket ama, Dalembert'in Hidayet'in kulağına neler fısıldadığını cidden merak ediyorum. Neyse lafı fazla uzatıp sinir bozmayalım. Hidayet'in atılmasıyla kısa sürede 5-0'lık seri yakalayınca Sixers Van Gundy aldığı molayla olaya el koydu. Bu dakikadan sonra aslında saati kullanmak bence en doğru taktik olacaktı, Van Gundy de aynı şeyi düşündüğünü gösterdi. Hatta bu mola onun koçluk kalitesini gösterdi, Dileo ile aralarındaki farkı gün ışığına çıkardı. Süre azaldıkça Sixers oyuncularının paniği arttı, saçma sapan hücumlar ve çok kötü bir savunma yaparak farkın 25 sayıya kadar çıkmasına neden oldular. Tabi bu dakikadan sonra harikalar yaratmalarını beklemek doğru değil ancak bir karakter göstererek eleniyor olabilirlerdi. Maç biterken salonun yarısından çoğu boşalmıştı. Zaten böylesi önemli bir maçta biletlerin tamamını tüketmeyen bir seyirci profilinden de kalıp takımlarını alkışlamaları beklenmezdi. Açıkçası Sixers seyircisi de üzdü beni bir basketbolsever olarak.

Özetle Howard'ın yokluğunda Gortat'ın Howard süveterini giyerek coştuğu, Lewis'in 118 milyonluk kontratı neden aldığını gösterdiği, Redick'in ben de varım dediği, Alston'ın gerçek bir oyun kurucuya yakın bir performans verdiği ve inanmak çok güç ama Stan Van Gundy'nin normal süre bitmeden kameralara gülerken yakalandığı sihirli bir geceydi. NBAKolik forumunda dediğim gibi şu an ben demiştim deme ukalalığının dayanılmaz hafifliğini yaşıyorum. Bu maçla ilgili dün saat 18:42'de NBAKolik forumunda yaptığım yorumla sözlerime son veriyor, yeni programlarda görüşmek üzere diyorum :)

Forumdaki Howard ve Lee yok bu maçı Sixers alır söylevleri üzerine tarafımdan edilen kelam:

"Ortaya ilginç bir iddia atayım o zaman Howard yoksa Orlando rahat kazanır, seri 4-2 biter."

1 yorum:

ejikulat dedi ki...

açıkçası ben de 76ers'ın maçı alacağı görüşündeydim..
maçı izleyemedim (verdiğiniz link'e rağmen:))) ancak 76ers'ın herbiden kötü maç çıkardığını duydum çevremden...
seri geneline bakınca ben 76ers'ı tebrik ediyorum, mücadele ettiler, taraftarlarına bence umut verdiler çünkü genç bir takımlar ve en önemli pota altı oyuncularını sakatlığa kurban verdiler...
elton brand'in çok değil %50 ile atacağı maç başına 12 sayı ve alacağı 8 ribaund seriyi çok daha renkli kılabilirdi...
yine seri genelinde düşününce nelsonun varlığı da çok şeyi değiştirirdi. kaldı ki sezon içersindeki magic'i sahada göremedim ben....
magic yüzdesiz oynadığı her maçı kaybediyor.
büyük takımlar kötü oynadıkları maçları da kazanırlar.
ben magicte böyle bi özellik göremiyorum ne yazık ki...
kendi tadında, son saniye basketlerinin çok atıldığı bir seri oldu...
iki takımı da tabrik eder, başarılarının devamını dilerim:DDD