Sayfalar

1 Ağustos 2012 Çarşamba

Christopher Nolan

Memento'yu izlediğim günü hatırlıyorum da inanılmaz bir şaşkınlık kaplamıştı benliğimi. O gün karar vermiştim bu filmin hikayesini-senaryosunu yazan kimse artık onun dokunduğu her filmi izleyecektim. İşte o filmin hem senaryosu hem de yönetmenliği aynı adama aitti: Christopher Nolan!

Nolan'a ve yaptığı her işe hayranım 12 yıldır. Sıradan bir senaryo yazarı ya da yönetmen değil o. Yazdıklarının içindeki felsefe, yönetmenliğindeki yenilikçi tavır, yazdığı ve tabii ki çektiği filmlerde yakaladığı hikaye, anlatım, heyecan sürekliliği ve finallerde yaptığı müthiş kapanışlar beni bu adamın işlerine aşık etti.

Memento'dan başlayıp Batman serisiyle doruğa çıkan usta işi eserleriyle şimdiden sinema dünyasının unutulmazları hatta efsaneleri arasında yer aldı. Bugün IMDB'de herhangi bir yönetmenin geçmişine baktığınızda onun yakaladığı başarıyı yakalamış başka bir yönetmen ya da senaryo yazarı bulmanız çok zordur. Çektiği filmlerin hiç biri 7'nin altına düşmemiş, En iyi 250 film listesinde tam 6 filmi bulunan ve henüz 42 yaşında olan bu adam için söylenecek çok söz olmasına karşın inanın onu methedecek kelimeleri bir araya getiremiyorum.

Batman üçlemesinin sonuncusu olan The Dark Knight Rises'ı vizyona girdiği ilk gün gece 23:00 seansında eşimle izleme fırsatı yakaladım. Kendisini önceki hafta Batman Begins ve The Dark Knight'ı seyrettirerek kampa almıştım zaten. 3. filmi de birlikte ve keyifle izledik. Filmin içinde kasvet, umut, karanlık ve aydınlık bir arada arz-ı endam ederken, diyaloglar izleyicileri kendineden geçiriyor. Nolan'ın ilk 2 filmle kurmuş olduğu bağlantılar, flash-back'ler filmi ayrı bir boyuta taşıyor. Hem yönetmenlik hem de görüntü yönetmenliğinde çıkarılan harika işler filmi efsanelerden biri haline getiriyor. Eğer ilk iki Batman filmini izlediyseniz bu filmi de mutlaka ve mutlaka sinemaya gidip izlemelisiniz. Ve en önemlisi Nolan'ın "Epik Son" dediği efsane kapanışına şahit olmalısınız. Şaşırtmaca ve sürprizlerle dolu, harika bir film The Dark Knight Rises.

Şu andan itibaren Christopher Nolan'ın hem senaryosunu yazdığı hem de Yapımcısı olduğu Man of Steel'i beklemeye koyulduk. Kevin Costner ve Russel Crowe'lu kadroda Superman'i oynayan isim ise Tudors'tantanıdığımız Henry Cavill. Aşağıda Man of Steel'in aynı görüntüler üzerine 2 ayrı seslendirmeyle yapılmış fragmanları mevcut.

Büyüksün Nolan!!!

Hiç yorum yok: