Sayfalar

8 Mart 2010 Pazartesi

Kadın

Sevgili M.T.'nin blogu Desportivo'da paylaştığı bir Nazım Hikmet şiiri "Kadın". Ben de kendi açımdan bir yorum yazmıştım aslında gönderinin orjinaline, ama az önce okuyunca çok hoşuma gitti :) , burada paylaşayım istedim. Şiirin sonuna eklediğim diziler şahsıma aittir...

Kimi der ki kadın
Uzun kış gecelerinde
Yatmak içindir.
Kimi der ki kadın yeşil bir
Harman yerinde dokuz zilli
Köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayalimdir.
Boynumda taşıdığım vebalimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek, ne ayal, ne vebal
O benim kollarım bacaklarım.
Yavrum, anam, karım, kız kardeşim.
Hayat arkadaşımdır.

Kadın hayat arkadaşım, 
Sonsuzluğa yolculuğum, 
Tek dostum dediğin anda 
Seni arkandan hançerleyen.
Anadan gerisi kuyruklu yalandır, 
Kadın Ana olmadıkça 
Gerçekten kadın olamayandır.

5 yorum:

M.T dedi ki...

ben de yorumunun altına bir ekleme yapacaktım ama burası daha iyi olur..
kadın güvenebilebileceğin olandır.
o kadar yanlışlar gördük ki bu yaşımıza kadar
tek doğru olan anamdır...

Cenky dedi ki...

Hay çok yaşa be kardeş. Çok yaşasın Analar!

adozzi21 dedi ki...

harikasınız harika :) Nazım Hikmet'in kemikleri sızladı :p

hilal dedi ki...

sonu biraz acımasız olmamışmı?

Cenky dedi ki...

@ hilal

Yok be ablacım. Benim yaşadıklarımı yaşamış olsan haklısın der, kendinden şüphe ederdin, acaba ben de öyle miyim diye. Ama gerek yok şüpheye sen istisnasın.