Sayfalar

25 Mayıs 2009 Pazartesi

Tolga'dan Cavs - Magic Değerlendirmesi

Tolga uzun zamandır blogun özellikle basketbol kısmına yorumlarıyla büyük katkıda bulunan bir arkadaşımız. Her yorumu dopdolu, her yorumu okunası. Bu yorumuna dayanamadım artık, buraya koyuyorum, hep beraber okuyalım. Piyasada basketbolu biliyorum diye geçinenlere kapak olsun Tolga'nın dedikleri, yorumları. Sağolasın Tolga.

"Orlando tarafında herkes hala temkinli konuşuyor.maç içinde dışında şımaran gösteriler yapan adam yok(Diaz,takım kazandıkça serpilmeye başlıyor yazılarında;onu ayrı tutalım bilgi: Tolga’nın dediği Diaz Orlando Sentinel Yazarı George Diaz’dır). Forumda okudum:Cenk Hoca, Boston 3. maçı hariç henüz Orlando’nun tam randımanlı oynadığı maç yok diyor.Kesinlikle haklı. Orlando, iç saha maçlarında ilk çeyreklerde 30'un altında attığı zaman ya da ilk çeyrek kafa kafaya geçtiği zaman,maçın geri kalanını sıkıntıyla izlememiz gerektiğine işarettir bu durum. Aslında bu geceki Cavs maçına benzer maçlar da çok oynadı sezon içinde ve playofflarda Magic. 7-8 sayı ile önde olunan, ancak maçı kopartabileceği şutları sokamayıp,son dakikalarda koltuk eskiten maçlar oynuyor. Philly ve Boston içerde oynanan altı maçın beşi bu şekilde oldu, hep öndeydik; ikisi son saniye şutu ile kaybedildi,üçü kazanıldı.Yine görüyoruz ki Magic deplasmanda Cengizhan’ın orduları gibi; yabancı toprak demiyor, kimi maçlar ilk kiminde ikinci yarı işgal ediyor, yağmur gibi yağıyor, kadın çocuk demeden...Durayım burada, kontrolü kaybetmeyelim.

Yine Cenk Hoca’nın değindiği bir şey var: West-Hidayet eşleşmesini çözemedim, yıllarca basket oynayıp seyrettim ama bu hamleye anlam veremiyorum. Aslında güzel bir şey var burada Magic adına. Hido West ile eşleşince, Magic, Hidonun West’i sırtına alıp potaya gittiği hamlelerden kaçınıyor (1-2 kez yapsa da işin suyunu çıkartmıyor). Yani Magic karakteri dışında pek iş yapmak istemiyor. Birazcık bu kışkırtan bir hamle gibi olsa da kışkırttıkları adamın basketbol zekası hafife alınacak gibi değil. Zaten sezonda da bu tip post-up oyunlarını-eşleşmeden kaynaklı, Howard dışında- Lewis ile deniyor Magic, zaman zaman da Pietrus'u deniyor.

Seri bitmeden fazla iddialı konuşmamak gerekir belki ama, görüldü ki-bakın Hollinger bile özür diledi Orlando’dan, çünkü kuponu yattı, 5 maç demişti Cavs için (bilgi: ESPN’den analizci John Hollinger bu şahsiyet de). İpin bir ucundan takımdaki herkes tutuyor, diğer uçta tutan sadece bir adam, takımın geri kalanı o adamın belinden omzundan tutup çekmeye çalışıyor.Haliyle yoruluyor ümitsizliğe düşüyor o adam da, ortadaki bataklığa yaklaştıkça. Cleveland'da panik havası hakim. 4.maç kritik dense de -ki 3. de kritik deniyordu hatta ilk iki maç da kritik denmişti-, Magic, alsın almasın, bu seriyi en kötü son maça zorlayacak.aslında, bu maçları görünce şöyle düzetmek lazım: Cavs son maça zorlayacak. Sezon içinde NBA basınında, çevresinde, Magic’in başarısına kayıtsızlık, sanırım, yıllardır NBA'in gerçek basketbolu izleyememiş olması olabilir. Phoenix'in bir aralar oynadığı olağandışı basketbolü bence fanteziydi ki ömrü kelebek ömrü kadardı; NBA yine farklı bir şey izliyor ama bu sefer gerçek basketbol izliyor. Bu arada, ben de basketbol oynadığım zamanlardan -ufak tefek olduğumdan-o dirseklerin acısını iyi bilirim, her hafta terziye dikişe giden pantol gibiydim.Williams'a geçmiş olsun diliyorum. Johnson da hak ettiği cezayı aldı zaten."

10 yorum:

tolga dedi ki...

rica ederim hocam...asıl,siz sağolun...sizin gibi üstadın yanında adım geçmez...utandırdınız beni...

Mehmet Dinler dedi ki...

Sırf meraktan soruyorum bloga katılması falan düşünülüyor mu?

Cenky dedi ki...

Şu an için öyle bir düşüncemiz yok. Futboldaki eksikliğimizi ozhano ve volkanbk3 ile kapadık. Basketbolda Magic ağırlıklı olduğumuz ve ben zaten Magic yazarı olduğum için yeni bir yazar almayı düşünmüyorum. Ancak uzun süreli bir ayrılık yaşayacak olursam, askerlik gibi, o zaman düşünebilirim bir veya bir kaç arkadaşı. (30'dan sonra da ne askerlik yapılır ha :D)

Çok doğal ve içinden geldiği gibi yazması beni çok mutlu etti, paylaşmak istedim tolga'yı herkesle :)

Tartavuz dedi ki...

" NBA yine farklı bir şey izliyor ama bu sefer gerçek basketbol izliyor."

Farklı tamamda gerçek derken ne kastediliyor acaba ? Çok sevsemde Orlando nun oynadığı basketi. Çok kırılgan değil mi sizce de ? Akşamki maçta Hido bir ara çıktı takım ne yapacağını şaşırdı. Ve dış şuta dayalı bir oyun bu ?

Cenky dedi ki...

Sert takım savunması, iyi dış şutlar ve anında cezalandırılan eşleşmeler

Adsız dedi ki...

dwayde;
Cenky 2010 nisan'da hayırlısı ile asker. Oyuncu değişikliği olabilir dediğin gibi yakında :)

tolga dedi ki...

tartavuz arkadaşıma teşekkür ediyorum,ilgilenmiş ve sormuş:cenk hocam kısaca ve net bir şekilde cevaplamış,ben de dilim döndüğünce cevaplayayım.hatta kopya çekip(cenk hocanın cevabından) lafı eveleyip geveleyeyim de,sanki yeni bir cevap bulmuş gibi havamı basıp illüzyonumu yapayım:)kısaca da bir düzeltme yapayım.klasik mantıkta kavramlar,ifadeler önemlidir.ben de gerçek kavramını kullanmışım ancak,'doğru' kavramını kullanmam daha uygun olurdu diye de düşündüm.keza,gerçek 'var olmak' ile ilgili bir ifade ve ne yazık ki topu yere sektirmek,yarı sahayı geçtiğin gibi şutu çıkarmak da baskebol olduğu için 'doğru basketbol' demek daha uygun geliyor.yani basketbolun değerine atfediyoruz.neyse epey bi' gargara yaptım.soruna,verilmiş cevap ışığında cevap vereyim.yani önüm aydınlık,cevap verilmiş,keyif bende;gıcır.mesela:takım dış şuta dayalı oynuyor,demişsin.bir kere bu ayıp bi'şey değil.mesele o dış şutları yaratımın,nasıl kullandığın önemlidir.ben lisedeyken topu getirir,forvete verir,o da bir iki fake atar,ya da perdeden çıkıp şutu yollardı.lise ömrüm bu manyaklığa katlanmakla geçti.o günden sonra kafa yormaya başladım şu işe.magic ligin en çok dış şut atan takımlarından biri.ama mesela maç başına 23-24 tane kullanıyorsa ve bunların 18-19'u boş pozisyonlarsa şutu sokamazsan bile ciddi bir başarı söz konusu;ve basketboldan bahsedebiliyorsun o zaman.yani,lewis ligin en çok üçlük deneyen adamı ama kaç tane bire bir zorlayıp attığı şut var.ya da pietrus lewis lee.nelson,1-2 tane zorlama atar ,hidayet de maçın kırılma anlarında perdeden çıkıp şut arar ancak bunun dışında muazzam bir şut seçimi var takımın.elbet akşam olduğu gibi bazen saçmalıklar oluyor,ve zaten ben magic'i süper basketbolculara sahip oluşu değil,basketbol oynamaya çalışmasından övüyorum.belki de bu yüzden hakemlerden fazla yardım alamıyor.-istemez gerçi,o ayrı.-ama hiç bir kırılgan takım o kadar farklardan gelip maç kazanamaz,hatta 7.maç hiç kazanamz.deplasmanda lig lideri hiç mi hiç olamaz.cenk hocanın dediği,eşleşme sorunlarını değerlendirme ise orlandonun en önemli karakteri olmuş durumda:pick&roll pick&poplarla falan filan yılın koçu denilen adamları çaresiz bırakması da bu eşleşmeleri ne kadar akıllıca kullandığını gösteriyor.yani sahaya bir beş çıkarırsın.kağıt üzerinde farklıymış gibi durur.ancak işlemediğin zaman bir anlamı yoktur.işte burada koç ve sahadaki beyninin üzerine önemli görev düşer.buradanda takımın beyni hidoya hakkını teslim etmemiz gerekiyor.takım savunması konusuna hiç değinmeye gerek yok.ligin en iyi 3 sayı savunucularından olmasından blok tuzaklarına kadar... görünen köye yine de kılavuz verdim sana,bak.

nebuchadnezzar dedi ki...

2. macta sanırsam nba özetlerinde yorumcu hedo için turkish michael jordan diyor :D bi onu anı eklersen sevinirim :d

:D:D:D:D:

Cenky dedi ki...

@nebu

bakalaım yakalarsam eklerim

@tolga

sen ne tatlı adamsın kardeşim ya :D

Tartavuz dedi ki...

Tolga arkadaşım tşk ederim. Görünen köye kılavuzla gidiyoruz:) ama açıkladığın gibi gerçek basketbol ve doğru basketbol arasında fark var. Evet orlando için doğru basketbol budur.Fakat gerçek basketbol sanıyorum hala dış şuta dayalı bir oyun değildir.

Bunu çok uzatmak istemiyorum, benim sorum gerçek basketbol ile ilgiliydi.Savunma, şut seçimi vb. şeylerle ilgili zaten sorun yok.