Sayfalar

26 Mart 2009 Perşembe

Tabata, Wiki, Ayıp

Rodrigo Tabata'nın Galatasaray'ın takibine girdiği, başarılı performansıyla bir çokları tarafından da izlendiği söz konusu olunca biraz geçmişi hakkında araştırma yapmak istedim. İzlediğimiz maçlarda hepimizin çok beğendiği bir isim olan tabata acaba geçmişte neler yapmıştı merak ettim. En beynelminel kaynak olarak önce wikipedia'ya yazdım adını. Çıkan sayfada gördüklerim beni çok üzdü. Bir Türk olarak İngilizce wiki sayfasında yapılan bu ayıbı kabullenemedim. Gerçekten sinirlendim ötesinde. Sonrasında hesabımdan girip gerekli değişikliği yaparak bu ayıbı örttüm kendimce. Rodrigo Tabata ile ilgilenen takımlardan bazıları Galatasaray, F5, 8Tas olarak yazılmış ki bu tam bir terbiyesizlik benim ölçütlerimde. Nasıl Galatasaray'ı 6S olarak niteleyenleri eleştiriyor ve onlara tepki gösteriyorsak aynı şekilde bu ve benzeri hareketleri yapanlara da tepkimizi koymalıyız. Hadi yurt içi siteler, Türkçe ortamlarda yaptınız da kardeşim koskoca wikipedia'ya şu acayip harekete ne gerek var Allah Aşkına! Birbirimizi yabancılara karşı aşağılayalım, kötüleyelim, bir de zevk alalım o zaman bu işten. Ayıp ki ne ayıp! ne farkımız kalıyor o zaman Galatasaray'ın rakibi Leeds'i karşılayan, Fenerbahçe'nin rakibi Chelsea'yle konvoy yapan futbolun güzelliğinden bi haber, acayip insanlardan? Rodrigo Tabata gelsin Galatasaray'a ya da gelmesin hiç önemli değil de şu tip insanlar terketsin bu ülkeyi be kardeşim!

2 yorum:

Sade dedi ki...

Bence, wikipedia da yapılanlar ayıp değil, çünkü herkes her istediğini kaynak gösterme zorunluluğu olmadan yazma hakkına sahip. VE bir çok zaman bilgi vermenin yanında, gülmek, eğlenmek, taş atmak,... için kullanlılabilir bir oluşumdur wikipedia! (ve hatta, örnek ollamsı için söyleyeyim, "The Simpson" lara bile bir çok kez konu olmuştur, bilgilerin değiştirilmesi)

Yani bunun içinde karşı tarafı da kızdırmakta olabilir, G6, F5, 8Tas o kadar da kızılacak, sinir olunacak, üzülünecek bir konu değil asla, aksine Türk insanının mizah gücünü gösterir. Böyle şeylere üzülmek, ve bunları ayıplamak yerine gülünüp geçilse bence daha iyi olur.

Cenky dedi ki...

Yorum için çok teşekkürler ancak yaklaşımınız doğru değil bize göre. Şu linkteki bilgileri incelersek görürüz ki wikipedia gülüp geçelim deiğiniz şeylerin yapılacağı bir yer değil. Bunu ne kendileri kabul ediyor ve uygun görüyor ne de benim gibileri. "bilgi vermenin yanında, gülmek, eğlenmek, taş atmak,... için kullanlılabilir bir oluşumdur wikipedia!" görüşünü kabul etmek asla ve asla mümkün değildir. Bunları hoşgördükçe daha kötüleri ve terbiye sınırlarını iyice zorlayanları ile karşılacağımız aşikardır. O yüzden şu linke bir bakmak gerek:

http://tr.wikipedia.org/wiki/VP:VND#K.C3.9CRS.C3.9C