Sayfalar

10 Ağustos 2011 Çarşamba

Galatasaray Olabilecek Başka Kim Var???

Ve Arda Turan kaçar. Her iki kulüp ve Arda için hayırlı uğurlu olsun demekten fazla yapılabilecek bir şey yok. Aslında 2 gün öncesine kadar Arda kulüpte kalmıştı; tüm taktik hep onun varlığına göre yapılmıştı. Ya da biz öyle biliyorduk. Ama ne olduysa oldu 24 saat içerisinde güllük gülistanlık hava fırtınaya döndü ve dün akşam itibari ile Arda Yuvadan uçtu.

Şimdi bin tane senaryo, milyon tane spekülasyon üretilecek ne oldu da Arda bir günde transfer olacak duruma geldi diye. Biri diyecek ki kendisine önerilen parayı beğenmedi, diğeri ise Türkiye’de üzerine gaddarca bu kadar fazla gelinmesinden bıktı. Ama ne önemi var ki, gitti adam işte, ha paradan gitmiş ha özel yaşantısına saldırıdan ya da eskisi gibi olmazsa taraftarın yine ona küfür edeceği olasılığından. Dediğim gibi gitti işte...

Ben kendi penceremden bakınca aslında bu transfer ile ilgili olarak iki nokta görüyorum:

1.Arda kulübüne Türkiye futbol piyasasında transfer rekorunu kıran bir ücret kazandırarak A. Madrid’e gitmiştir.

2.Arda’nın Galatasaray tarafından kendisine teklif edilen 3,5 milyon euro’yu kabul etmeyip çok daha azına hatta yarısına A. Madrid’e transfer olması derdinin para olmadığının göstergesidir.

Benim bu konuyla ilgili önemsediğim başka bir husus yok.

Diğer yandan bir Galatasaray taraftarı olarak üzülmedim mi? Tabi ki üzüldüm. Üzülme sebebimi ise kulübün adı ile artık yan yana simge haline gelmiş futbolculardan yola çıkarak anlatmak en mantıklısı. 2000 ruhu denilen o yüce duygu içerisinde Bülent Korkmaz çok önemliydi taraftar için. Hiçbir futbolcu Galatasaray’dan daha büyük değildi ama Bülent Korkmaz Galatasaray’dı; Galatasaray da Bülent Korkmaz. Tugay’da da aynı durum vardı, Okan, Suat, Arif de Galatasaray denilince kulüp isminin yanında hemen yazılırdı isimleri. Hakan Şükür Galatasaray’dı zaten. Tugay Glasgow Rangers’a gidince İskoç Ligi’ni izler olduk. Hatta Aberdeen ile oynanan ve Tugay’ın Galsgow forması giydiği ilk maçta ceza sahası dışından attığı bir şutu tüm Galatasaraylılar düşünce gücü ile kale içine sokmaya çalıştı. Neden çünkü artık Glasgow Rangers da Galatasaray’ın bir parçasıydı. Ama işte Tugay gittiğinde geride birileri vardı Galatasaray diyebileceğimiz ya da Hakan Şükür İnter’e transfer olduğunda geride Galatasaray vardı hala daha. Hayatının yarısını Galatasaray’a vermiş olan Arda Turan A. Madrid’e gidince geride kim kaldı peki? Kime Galatasaray diyeceğiz ya da kimi Galatasaray ile özdeşleştirebileceğiz. Belki yarım Sabri, çeyrek de Baros. Servet mi Galatasaray olacak ya da Kazım Kazım mı yoksa Ayhan Akman mı? Tamam, Fatih Terim başta en büyük Galatasaray özdeşi O. Yenilerini yetiştirecektir, yetiştirmelidir de ama Arda’nın arkasında taraftarın sarılabileceği bir Galatasaray yok. Arda’nın en büyük handikapı da bu yokluk değil miydi zaten. Kendisi gibi 2-3 tane daha Galatasaray olabilen futbolcu olsaydı kimbilir nerelerde olurdu bu vakitte bu kulüp? Arda’yı da Galatasaray’dan koparan bu yokluk olmuştur zaten. İşte ben bu yokluğa bir süre de olsa alışmak zorunda olduğum için üzgünüm Arda’nın gidişine. Yoksa helal olsun, en büyük destekçisi benim ama arkasında durabileceğim, Galatasaray olabilecek, benim sarılabileceğim bir futbolcu göremiyorum artık Galatasaray'da. Ve gerçekten çok üzülüyorum.

7 yorum:

selaminko dedi ki...

Komik gelecek ama benim için uzunca zamandır Galatasaray Sabri'dir. Arda varken bile :)
Arda'nın gitme konusuna gelince Arda adına da GS adına da sevindim. Galatasaray'ın oynayacagı sistemde Arda gibi bir sol açık yerine hızlı bir sol açık daha etkili olacaktı. Muhtemel Arshavin transferi cuk diye şimdi oturacak.

Senad dedi ki...

Vay be; Av mevsimi filmindeki gibi bakış açımı değiştirdin bir anda :))

Adsız dedi ki...

Yarım Sabri Süper olmuş hocammm :))

two and a half sarbi :-)

@evren

M.R.B. dedi ki...

gazetelerin her yazdigina da inanmamak gerekir, Türk futbol piyasasının transfer rekoru hala 19milyon euro ile Elvir Baliç'e aittir.

ozhano dedi ki...

@selaminko
Sabri candır, sahadayken bir kere bile kaçak dövüştüğünü aklının ucundan bile geçirmezsin. Ama nedendir bilmem en az Arda kadar bu kulübe emek vermesine rağmen artık medya yönlendirmesi mi dersin ya da bir türlü tam istenilen seviyeye gelmesi mi, artık nedense o mevkiye koyamadım ben onu. Ama sever miyim dedim ya candır...
@Senad
Bakış açısı önemlidir...

@evren
Sen Fenerbahçe fantik ötesisin. O yüzden kıskanırsın Sabriyi.
@MRB
Türk futbolcu bazında düşünüp yazdım ama sen nereden bileceksin ki benim ne düşündüğümü değil mi :)

EBRULİ dedi ki...

"Büyük Kaptan" olamadı belki ama Galatasaray oldu.Dediklerine aynen katılıyorum.Galatasaray şimdi canını kaybetti aslında.Yolu açık olsun Arda' nın.İnşallah bu takımı basamak olarak kullanıp çok daha büyük kulüplerde oynar ve bir gün dönecekse yine Galatasaray' a gelir...Tıpkı her gerçek Galatasaraylı gibi....Sabri' ye gelince o benim canım ya kıyamam ben ona...

barnetta dedi ki...

Arda nın müthiş top sürme ve top saklama yetenekleri onu Türkiye nin en iyileri arasına sokmuştur.Neden Messi ile Arda karşılaştıralamıyor ?
Çünkü Arda hala şut çekmeyi öğrenememiş bir yıldız ve yavaş bir futbolcu.Daha hızlı olamaz ama şut çekmeyi öğrenebilir."Türkiye de kafam rahat değil Avrupa da kendimi daha çok futbola vereceğim" açıklamasını yapmasının ardından ben de onun şut çekme yeteneğini geliştireceğini ve başarılı olacağına yürekten inanıyorum.Avrupa daki Türk futbolcular gol atınca en az onlar kadar seviniyorum.Lisede ortaokulda Tv açık maç izliyorum babam odaya girdiğinde hemen kapatıyordum kitap elimde açık babama yakalanma korkusuyla şartları zorlayarak o zmnlar nihat hakan şükür tugay... ların maçlarını izlemeye çalışıyordum :)
Arda konusuna tekrar dönersek 2008 Avrupa şampiyonasında attığı golleri görmedin heralde sen 2008 de uzay da mıydın ? diye sorarsanız o maçlarda çektiği şutlar da zayıftı biraz da şans yardımıyla gol oldu genel olarak dikkat ediyorum da maçta Arda şut çekerken hiç heyecanlanmıyorum zaten beklediğim gibi zayıf bir şut çekiyor yine.Basın, Arda sevgilisiyle ne yapıyor sinema mı kapatıyor tatile nereye gidiyorlar gibi konularla ilgileneceğine biraz futboluyla ilgilenseydi bunun üzerinde Arda durur ve şut çekme kabiliyetini geliştirirdi.