Sayfalar

8 Temmuz 2011 Cuma

Siz de Aynı Haltı Yemek İçin Kendinize Yol mu Yapıyorsunuz???

Son 4-5 gündür devam etmekte olan şike teşvik suç örgütü kurma vs. çevresinde dolanan olaylarla ilgili olarak şüpheli, tutuklu ya da hükümlü terimlerinin ne demek olduğunu bilerek her hangi bir şey söylemem sözkonusu değil. Bir açıklama ya da yorum yapılması da doğru değil kanımca. Dikkat ediyorum zaten, gerek spor programlarında gerekse bu konunun tartışıldığı açık oturumlarda nokta kararlar söylenmemesi konusunda herkesin gerçekten çok dikkatli olduğu aşikar. Tabi Galatasaray ve Bursaspor yönetimlerinin yaptıkları açıklamalar da olayın ne kadar hassas olduğunun başka bir işareti.

Dava ile ilgili dediğim gibi herhangi bir yorumda bulunmayacağım. Ama bir husus var ki bu şike teşvik olaylarının artık bitmesinin önüne geçilmesini engelleyecek çok önemli bir husus. Neymiş; TFF pazartesi günü kulüpler birliğindeki tüm kulüpler ile görüşecekmiş ve ifade edilen odur ki Fenerbahçe'nin TFF'ye ulaştırılan bilgi ve belgelerle şampiyonluğunun alınıp bir alt lige düşürülmesi gerekirken federasyonun, kulüpler birliğinin ortak isteği ile süper ligde tutulup -30 puan ile lige başlatılacakmış. Eğer federasyondan bu karar çıkarsa eyyamın daniskasını yapacaklarından hiçbir kuşkum yok.

Neden? Bu takımın şike teşvik olaylarında suçlu olduğu izlenimi var mı? Varsa düşürürsün. Yok, ele geçen belgeler beni tatmin etmedi diyorsan, çıkarsın bunu dersin cümle aleme, Fenerbahçe'nin hiçbir hile hurda olmaksızın şampiyon olduğunu açıklarsın, hiç ceza vermezsin. Nedir bu -30 puan puan süper ligdeki? Bu -30 puan Fenerbahçe'nin bu işlere bulaştığının mı göstergesi yoksa bulaşmadığının mı?

Diğer yandan UEFA'ya bunu nasıl açıklayacaksın? Adamlar sana dava sonucunda kanaatin ne diye sorduklarında bizce suçlular mı diyeceksin yoksa suçsuzlar mı? Suçları olmadığına kanaat getirdik ve Şampiyonlar Ligi'ne katılmaları konusunda karar aldık desen diyecekler ki sana, nedir bu -30 puan, niye o zaman -30 puan ile başlayacaklar?

Hayır, suçlu bulduk -30 puan ile başlayacaklar lige desen, bu sefer de neden şampiyonluğu alınmadı, şampiyonlar liginde adı şike teşvik iddialarına karışmış ve deliller ile suçlu olduğuna kanaat getirdiğiniz kulübün ne işi var demeyecekler mi?

Olayın bir diğer tarafı da Fenerbahçe taraftarı ile ilgili. Hangi Fenerbahçe taraftarı ligden düşecekken Galatasaray'ın Beşiktaş'ın veya diğer kulüplerin icazeti ile ligde kalmayı hazmedecek? Daha bugün fanatiklik derecesinde bir Fenerbahçeli taraftarı arkadaşım "Bu şike teşvik oldu ya da olmadı, eğer federasyon normalde ligden düşürme kararı vermesi gerekirken toplantıya katılacak diğer takımların laflarıyla ligde kalacaksak yemişim öyle kalmayı. Düşürsünler, Fb büyük, 1-2 seneye daha da güçlenerek gelir." Yani, biz tekiz, diğer 17 takıma karşı tek yüreğiz anlayışına sahip taraftar o karşı durduğu 17 kulüpten en çok savaştıklarının yardımı ile ligde kalmayı hazmedebilecek mi? Yarın bir gün birine takılmak istediğinde aynı Fb'nin Gs'yi 6-0 yenmesi ya da Gs'nin hala daha UEFA Kupası'nın üstüne çıkın da sonra konuşun laflarında olduğu gibi bu sefer de Fb li olmayanlar "bizim sayemizde kaldınız ligde, düşecektiniz dua edin bize" denilirse Fb li ne diyecek? Olmaz olsaydı, düşseydik de bu lafları dıymasaydık demeyecekler mi?

Farklı bir bakış açısı da diğer kulüpler Gs, Bjk vs. tarafından. Onlar da az malın gözü değil. Yarın bir gün böyle bir şey çıkarsa kulübün başının fazla yanmaması için özellikle bu kararı desteklemiyorlarsa ben futbolu bilmiyorum demektir. Eğer Fenerbahçe'nin suçunun olduğu kanaati ile ligden düşmek yerine şamiyonluğunun alınmayıp eksi bilmem kaç puanla ligde kalırsa yarın birgün diğer takımlarında şike teşvik olaylarının yolu açılacaktır. Nasıl? 2-3 sezon kimse hareket edemez o belli ama onda sonra bunlar da başlayacaklar o işlere yeri geldiğinde; yedirirsek yediririz yediremezsek nasıl olsa şampiyonluk alınmıyor, ligden de düşülmüyor varsın bir ertesi sezon eksibilmem kaç puan ile başlayalım diyecekler. Tabi arada kullanılacak maşa sayısında daha da bir artış olacak yanarsa onlar yansın diye. Sonuçta alınacak olan karar bir emsal teşkil edecektir.

Bu arada sanılmasın ki Galatasaray Beşiktaş, Ordu, Rize, Çatladıkapıspor vs. bu işlere şimdiye kadar karışmamıştır. Her kulüp bu bakımdan Fenerbahçe kadar batağın içindedir. Kimse kimseyi kandırmasın. Belki de Fenerbahçe'nin gücüne varlığına dokunulmaz olduğuna aşırı derecede kendini inandırarak kör göze parmak sokarcasına bu işlere karışması onun şu an bu işte başrolde olmasına yolaçmıştır tabiki eğer suçları sabit olduğuna yargı tarafından karar verilirse.

Bir de Digiturk yanı var işin. Eğer Fb düşürülürse Digiturk zarara uğrarmış, verdiği paranın karşılığını alamazmış. Kesinlikle doğru bu düşünce. Haksız değiller bunu dillendirenler. Bu ülkenin en fazla taraftarı olan iki kulübünden biri olan bir takım ligden düşürülürse tabiki zarara uğrayacaktır. Ancak TFF ile Digiturk arasında yapılan sözleşmede en fazla kullanıcısı olan Fb, Gs, Bjk ligden düşürülmeyecek diye bir madde mi var bizim bilmediğimiz? Buradan ben şunu anlıyorum: Geçen sezon haybeye biz Galatasaray ligden düşecek diye korkmuşuz. Ne olursa olsun sağdan soldan ortadan bir el uzanacaktı ve Gs'nin ligde kalmasını sağlayacaktı. Belki de oldu böyle birşey onu da bilmiyorum. Yani Gs ligden düşerse Digiturk zarar eder. Yalan mı? Eğer bu düşünceye hakimse futbolu yönetenler, üç büyüklerin taraftarları kesinlikle korkmasınlar bundan sonra, ne olursa olsun isterlerse paf takımıyla isterlerse u12 ile sahaya çıksınlar düşmeyecekleri kesin. Çünkü Digiturk zarar eder. Aslında kulüplerin Fb'nin düşmesini istememelerinin arkasında yatan bir gerçek de yayın gelirlerinin azalacağı korkusu. Eğer böyle bir düşünce ile hareket ediyorlarsa ki bundan da eminim varsınlar bundan sonra kendileri çalsınlar kendileri oynasınlar. Yazık çok yazık. Biz de taraftar olarak zannediyoruz ki o yeşil saha takımların er meydanı. Bu düşünceyi savunanlar önemli insanlar olunca gerçekten Türkiye liglerinde sadece bir orta oyunu oynandığını daha da iyi anlıyor insan.

Sözün özü, Federasyon eğerki bu olayla ilgili kanaatini Kulüpler Birliği'ne sorarak ve onların dedikleri ile verecek olursa belki de görevde kalacakları süredeki en önemli icraatinde sınıfta kalacaktır benim gözümde. Kulüpler birliği nedir ya! Sonuçta yarın birgün yine bu işe karışacak birileri olursa yine danıştığın insanlar bu işin içinde olacak. Sen Türkiye Futbol Federasyonusun. En tepesisin bu organizasyonun. Kendi içinde konuş tartış ne yaparsan yap kimseye danışma icazet de bekleme, de ki: "Fenerbahçe bizim kanaatimize göre suçlu değildir. Şampiyondur ve ülkemizi layık olduğu ve hak ettiği gibi Şampiyonlar Ligi'nde temsil edecektir" ya da de ki "Elimizdeki bilgi belge veya bulgular herneyse Fenerbahçe'nin bu işte haksız başarı elde ettiği kanaati uyandırmıştır, bu nedenle şampiyonluğu elinden alınmış ve bir alt lige düşürülmüştür." Ne alakası var Gs'nin Bjk'nin Miy'nin, Antep'in senin bu konuda alacağın kararla?

Sözün özü dedim ama söylenmesi gereken çok önemli birşey var: Eğer Fenerbahçe'nin adı geçen isimlerinin hukuk önünde ""HÜKÜMLÜ"" olduklarına karar verilirse ve gerçekten de geçen sezon yapılan maçlarda emek hırsızlığı yapılmışsa yazık geçen sezon takımını derleyip toparlamaya çalışan emek veren gecesini gündüzüne katan Aykut Kocaman'ına, yazık haftada bilmem kaç antrenman yapıp ailesinden uzak kalıp takımına daha çok katkı vermeye çalışan alın teri döken savaşan Fenerbahçe futbol takımına ve yazık çoluğunun çocuğunun rızkından kesip maça gelen, ailesinden daha çok takımına önem veren, destek vermek için boğazını patlatan Fenerbahçe taraftarına. Yazık çok yazık....

Son laf ise Ziya Şengül'den gelsin: "Sevgili Aziz kardesim oyle bir gecirdin ki, yuregimiz yaniyor. Yiktin Fenerbahce'yi"

6 yorum:

il capitano dedi ki...

hatırlarsan akp'ye açılan kapatma davasında da benzer bir sonuç çıkmıştı.irticanın odak noktasıdır ama kapatılmasa da olur,para cezası verelim belki akıllanırlar.aynısı olacak eğer -30 puan saçmalığı olursa.

çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık.fenerbahçeli dostların "biz tek,siz hepiniz" düşüncesin bırakıp "tek biz mi yaptık?" düşüncesine geçtiklerini gördük.lehlerine karar çıktığı anda daha da saldırganlaşacaklardır.kim ne bok yemişse cezasını çeksin,isterlerse 1958'e kadar araştırsınlar isterlerse de bizden başlasınlar yeter ki temizlesinler biraz şu pisliği.

Adsız dedi ki...

"Biz tekiz, diğer 17 takıma karşı tek yüreğiz anlayışına sahip taraftar o karşı durduğu 17 kulüpten en çok savaştıklarının yardımı ile ligde kalmayı hazmedebilecek mi?" Eğer gerçekten böyle bir şey varsa benim başımı öne eğecek şey ne teşvik ne şike kesinlikle bu GS BJK'nin yardımı ile ligde kalablmek olur. Suçluysak gerekirse amatör lige atsınlar yeterki acınırken bir de bu yolla dalga konusu olmayalım. Fenerbahçem ligden düşerse çamura düşmüş altın gibi olur yıkanır geçer. Ama böyle Gs Bjk ile kalacaksa o altın pul olur pul.

Gamze dedi ki...

hocam yazıya bayıldım. bence de düşürsünler yapanlar cezasını çeksin, seviyesiz medyanın ve kendini sütten çıkmış ak kaşık sananların çenesi kapansın. herkes 3 maymunu oynuyor aaa şike mi varmış futbolda ifadesinde, aaa ts,gs,bjk asla asla şike, teşvik, prim asla karışmadılar bir tek fener yıllardır her sene yapmış bu işi gibi davranmaları saçmalıktan öte bir şey değil. Fenerbahçenin şike olayı ne kadar mide bulandırıcı ise Aziz Yıldırımın medyada düşürüldüğü durum resimlerinin verilmesi, gizli yürütülen bir olayın medyaya servisi, yayın geliri düşücek diye ağlanan takımlar, melekmiş gibi davranan kulüpler de o kadar mide bulandırıcı.

ozhano dedi ki...

@il capitano
Siyasi bakımdan yazdıkların hakkında fazla bir bilgim olmadığı için yorum yapamayacağım ama dediğin birşey var ki kim kirliyse delillerle belliyse çıksın rezil rüsva olsun. Gs için de bu böyle, diğerleri için de...

@Gamze
Beğendiğine sevindim. Aslında ben bu konuda "diğerleri de yapıyor kabak bize patladı" görüşüne sahip olanlara fazla birşey demek istemiyorum ama tek birşey söyleyeceğim sana özel: Bizim insanlarımızda her zaman olumsuz bir durumda eşdeğer başka olumsuzu kıstas alma diye bir durum var. Anlaşılması zor olabilir. Şöyle anlatayım: Çocukluğumuzdan beri yetiştirilirken bir yanlış yaptığımızda annemize babamıza "Ama Ali de yaptııı!!!" diyerek ağlayarak affedilmeyi bekleriz ve çoğu zaman da affediliriz. Bu, şimdiki olaydaki "Ama diğerleri de yapıyor onlara hiçbirşey olmuyor" lafı da bunun bir paraleli, başka birşey değil. Ama olması gereken kim ne yapıyosa yapsın, isterlerse 17 değil 117 takım birleşsin şike teşvik dolansın yeter ki benim kulübümün ismi bu işe bulaşmasın olmalı. Bu nedenle çıkan onca şeye rağmen "Beni Gs Bjk Ts ilgilendirmez. Ben Fb'liyim ve beni kimse Fb'nin şike teşvik yaptığına inandıramaz" diyenleri saygıyla karşılıyorum ama benim gözümde "diğerleri de yapıyor" demek, "benim takımım yapıyor ben bunu biliyorum, kabul ediyorum ve bu gerçekle yaşamaya alışığım" demekle eşdeğerdir. Ben diyorum ki isterse 117 kulüp şike teşvik yapsın yeter ki Gs'nin adını delillerle o aşağı mertebede görmeyeyim.

Bu arada sanma ki olayda ismi geçen Fb değil de Gs olsaydı ben senden farklı bir tavır sergileyecektim. Kesinlikle sen ne diyorsan aşağı yukarı aynı şeyleri derdim çünkü fazla çıkış alanım olmazdı. Tek çıkış yolu kendinle diğerlerini de o yola çekmek. Dediğim gibi fazla kendini savunacak alanın yok. Tabi bunların hepsini suçun işlendiği kabulüyle konuşuyorum. Ama inanki ben hala daha Fb'nin başkanının bu işte olduğuna inanmıyorum, inanamıyorum.

ωωω.вℓσgмαмє.¢σм dedi ki...

Davetiye: Merhabalar;
Daha önceden yapmış olduğum çalışmalar bulunmaktadır. Lakin bu aralar REKLAMLAŞALIM kampanyası ile hem arkadaşlığımızı hemde hitimizi arttırmak amacıyla bu yola başvurdum. Reklam tipi ne olacak nasıl olacak ona blog sayfamda bakabilirsiniz. Şimdiden geldiniz reklamlaştık ve birbirimize destek olduk varsayıyorum. İlginize ve alakanıza teşekkür ederim.
BlogMame…
Sayfa Linki: http://www.blogmame.com/2011/07/reklamlasalm.html

Gamze dedi ki...

Benim düşüncem onlar da yaptı ama falan değil yaptığımız kanıtlansın kessinler cezasını hemde -30 falan değil olması gerekeni.. ama benim anlamadığım insanların tepkileri, insanlar derken taraftarları kastetmiyorum yıllardır sporun içinde olan adamları kastediyorun.. yoksa ben de başka takım aynı durumda olsa iki laf söylerdim.. benim canımı en çok acıtan Aziz Yıldırım' ın o resimlerini görmekti.. Fatih Altaylı denen şahıs gsnin toplantısında Aziz başkanı örnek veriyormuş neresi etik bunun.. FB şike yapmadı zaten, FB demek yöneticiler demek değil, her kulüpte var çürük elmalar, tüm yöneticilerinin dürüst olduğu kulüp var mıdır dünyada? FB özel bir şirket değil sahibi yok. Eğer FB için birileri böyle bir şeye kalkıştıysa cezasını çeksinler.. Ama ikinci yarıdaki mücadeleyi izledikten sonra, Aziz Başkanın yasa çıkışı için katkılarını gördükten sonra, Fenerbahçe sevgisini gördükten sonra inanmayı geçtim aklım almıyor, beynimin hiç bir hücresi bunu kabul etmiyor.. Tek bildiğim bu durumu birileri kullanarak Aziz Yıldırım'ı bitirmeye çalışıyorlar.. Emniyet ve medya verdi kararları zaten mahkemelere gerek yok bu ülkede, tff adına da verildi kararlar ona da gerek yok.. ne ala memleket derler ya ben artık ne alem memleket diyorum başka bir şey diyemiyorum..