Sayfalar

14 Temmuz 2011 Perşembe

Malumun İlanı (TFF Gösteriş Yaptı)

TFF'nin son hareketi üstüne Cenky ile giriştiğimiz düşünce çatışması olayında benim ekstra bir şey yazmama gerek kalmadı sanırım. Zaten kendisi de "Ummadık Taş Baş Yardı" diyerek düşüncelerini tekrar gözden geçirme kararı almış oldu. Cenky yazısında TFF'nin en başında bu delil isteğini yapması gerektiğini söylemiş ama istemediğini nereden biliyor onu bilemiyorum. Çünkü TFF elimizde delil yok demekle zaten "ben istedim ama savcılık gizlilik ilkesi gereği vermedi" demiş oldu benim gözümde. Savcılıkta gördüğü delillerin bir kısmı ile de durum vehametini kamuoyuna bildirdi. Bunu illaki cümle aleme göstere göstere gerçekleştirmeye gerek yoktu ama TFF Başkanı bugün özellikle herkesin görmesi açısından bizzat savcılığa gitti ve delilleri istedi. Böylece "ellerinde delil var ama bekliyorlar" düşüncesini yoketmiş oldular. Dediler ki savcılık makamına "elimde delil yok bana delil ver ki şimdiden kararımı en sağlıklı şekilde vereyim". Ama savcılık bu isteği yine reddetti ve TFF de "alın işte istedim ama delil melil vermiyorlar" diyerek bu zamana kadar dediklerinin doğru olduğunu cümle aleme göstermş oldular. Hatta Aydınlar'ın basın açıklamasında aldığımız kararlar nihai değil değiştireceğiz demekle birilerine yaranma çabasında en azından şu an olmadığını göstermiştir.

Ama diğer yandan da aklıma takılan bir soru var. Malum, İbrahim Akın'ın itiraflarından sonra bugün 2-3 saat önce BJK'den mahkeme süreci bitinceye kadar Türkiye Kupası'nı geri vermesini isteyen sayın TFF yönetimi acaba neden Şampiyonluk Kupası'nı da Fenerbahçe'den geri isteyemiyor? Cevabını herkes biliyor açıklamaya gerek yok.

Ama helal olsun Demirören'e. Benim üzerine kir bulaştığı iddiası olan kupaya ihtiyacımız yok diyip Türkiye Kupası'nı geri vermeyi kararlaştırarak aynen onun gibi düşünen Beşiktaş taraftarı ve aklı selim tüm futbol izleyicileri gözünde daha da yüceldi. Helal olsun. Kendisine tüpçü, kamyoncu vb. gibi benzetmelerle dalga konusu yapan insanlar da bu kararından sonra deve kuşu gibi kafalarını kuma görüp olanları görmemezlikten gelmeye devam etsinler.

Son sözüm yine dostum Cenky'ye: Skor kaç kaç oldu ? :)))

Edit: Bu zamana kadar şike teşvik olaylarıyla ilgili olarak "neden hiçbir futbolcu içeride değil, bu işi yapacak yönetici mi yoksa futbolcu mu" diyerek paçayı sıyırmaya çalışan zihniyet artık bazı futbolcuların da mahkemeye çıkmak için tutuklanmalarından sonra hangi düşünceye tutunacak? Heyecanla bekliyorum.

Edit2: Yukarıda anlattıım zihniyetteki bir arkadaşım "Yahu bir takımdan 1-2 futbolcu ile maç mı satın alınırmış, mesela İ.Akın iyi oynasa n'olur oynamasa n'olur? Velev ki bu futbolcular bağlandı, bu olay sonucunda bizim maçı kazandığımızın göstergesini bana nasıl göstereceksin?" diyerek beni bitirdi. Sanırım bu zihniyetteki arkadaşım veya arkadaşlar herhangi bir maçı şike ile kazanmak için ancak karşı takımdaki 11 futbolcuyu da bağlamaları gerektiğini düşünüyorlar.

Edit3: Pazartesi günü UEFA ile TFF toplantı yapacaklar. Ne çıkarsa ondan sonra çıkacak.

2 yorum:

ahmet serdar dedi ki...

benim anlamadığım herkes demirören'i tbrk ediyor da, adalı demirören'den habersiz mi yapıyor bu işleri? buna inanmak güç...

ozhano dedi ki...

Yargı çağırmadıkça ve tutuklanmadığı sürece habersiz yaptığını kabul ediyorum ama buna inanmak zor onu da biliyorum. Ancak haberi olsa bile Türkiye Kupası'nı hık mık etmeden soruşturma sürecinde iade etmek önemli ve tebrik edilmesi gereken bir hareket ne olursa olsun.

Diğer yandan BJK yönetimi soruşturma nedeniyle kupayı iade ederken yönetiminin yarısından çoğunun içeride olduğu bir takımın dışarıda kalan 3-4 yöneticisinin böyle bir düşüncede olmaması nedeniyle Demirören 5 kere daha tebriği hakediyor benim gözümde.