Sayfalar

1 Haziran 2010 Salı

Türkiyem Üzerinde Oyunlar Oynanıyor!!!

Siyasetten anlamam. Daha doğrusu kendime yetecek kadar anlarım. Etrafımda ise konuşacağım en son mevzudur. Çünkü çevremde çok bilgililer var bu konuda, ya da kendini çok bilgili zannedenler. Onlar konuşurken de itiraf edeyim dinliyormuş gibi yaparım ama dinlemem bile. Neyse yazacaklarım da aslında siyasetle ilgili mi değil mi onu da bilmiyorum. Madem ben bu blogdayım, madem aklımdakileri yazıya dökmek için buradayım, yazmadan edemeyeceğim. Kimse kusura bakmasın.

En son yazacağımı en başta yazayım. Sonuçta ben Türk'üm. Vatanıma olacak en ufak bir tehlikede, yurttaşlarıma zarar verecek en küçük bir olayda, nedeni, siyaseti, amacı ne olursa olsun yazmayacağım da ne zaman yazacağım.

İlk lafım o kendini bilmez, şeref yoksunu Netanyahu'ya. Bir salaklık ettin, bari yalandan da olsa "böyle olmasını istemezdim, üzgünüz" falan de. Ama nerede sen de o zeka. Aklınca cesaret gösterisi yapıyorsun. Birilerin kucağına oturmuşsun, zevkten dört köşesin, ama seni hoplatanlar her gün pilav yemez, günü gelince daha güzelini bulur bunu unutma. Bir de hükümetçe yapılan operasyonun arkasındayız diyorsun. Bilmiyorsun ki, diklendiğin ülke Türkiye. Biz içeride birbirimizi yeriz ederiz, ama dışarıdan bir tehlike oldu mu hemen birleşiriz ve emin ol Türkiye'nin senin arkana geçmesini istemezsin.
Anlamadığım şey, cumanın gelişi perşembeden belli. Ne diye gönderilmesine izin verildi onca insanın. Bu herifler bu zamana kadar zaten belli etti ne kadar kanun tanımaz olduklarını. Hal böyleyken ölen 9 vatan evladının hesabını kim verecek. Niye diplomatik yollardan gerekli çalışmalar yapılmadı? Amaç, dünyaya bu heriflerin ne kadar şerefsiz ve kanun tanımaz olduklarını göstermekse, bunu bu zamana kadar bin defa gösterdiler, ne gerek vardı 9 cana kıyılmasına böyle bir durumu dünyaya tekrar göstermek için.

Diğer anlamadığım nokta da tamam din kardeşlerimizdir, sonuna kadar yardıma hazır olalım ama diplerindeki Arap ülkeleri farklı bir dinden mi? Onlar kıllarını kıpırdatmazken biz sanki bizim vatanımızmış gibi hareket ediyoruz. Neden? En önden bizim mi gitmemiz gerekiyor bu konuda? Anlayamıyorum...
Son olarak, benim madencim göçük altında kaldı, hepsi öldü, 2 si hala daha bulunamadı. Köyümden 4 tane arkadaşımı mezara koydum ben. Gıkım çıkmadı buralarda. Neden? O kadar alışık ki o tarafların insanları böyle durumlara. Alıştık hepimiz artık ya da alıştırıldık. Oldu, yapacak bir şey yok, ecel dendi, bitti gitti. Benim büyük amcam, dedelerim hepsi ocaklarda çalıştı ve kanserden öldüler. Hala daha akrabalarım içinde çalışıyanlar da var. İnşallah göçük altında kalmazlarsa zaten 60larında kanser olup göç ediyorlar bu dünyadan ve herkes de bunu kanıksamış durumda oralarda. Ölen olursa namazı kılınır olur biter o kadar.

Diğer yandan 1 aydır kaç tane askerim şehit oldu biliyor musunuz? En son da İskenderundakiler. 6 tane yiğit şehit oldu. Anlayamıyorum biz kendi işimizi halletmeye çalışmıyoruz, ya da ön planda tutmuyoruz, gitmişiz başka topraklardakilerin derdindeyiz. Tekrar söyleyeyim, tamam insani yardım önemlidir, oradakilere yardım da önemli ama neden en önde biz? Neden İskenderun'daki şehitlerimiz İsrail'in şerefsizliği kadar ön planda tutulmuyor. Bu kadar mı kanıksandı terörist saldırılar?

İsrail elbet yaptığının hesabını görecektir. En azından ben öyle umuyorum. Ama kendi vatanımıza, vatandaşımıza neden bu kadar ilgisiziz ve çok çabuk unutuyoruz? Güzel ülkem 3-4 ay öncesinden başlayan bir oyunun içerisinde. Acayip acayip olaylar oluyor. Birileri bize karşı kışkırtılıyor açık açık ve cahil cesareti ile saldırıyorlar. Dikkatli olmalıyız, soğukkanlı kalmalıyız, haklıyken haksız duruma düşmemeliyiz ama nereye kadar? Türkiyem o kadar güçlüdür ki, ben eminim biz bu durumdan da güçlenerek çıkarız.
O heriflerin bayrağını bloga koyup buraları kirletecek değilim diyeceğim ama Atam'ın bayrakla ilgili sözleri aklıma geliyor. Neyse...

8 yorum:

il Capitano dedi ki...

çok şükür söylediklerime yakın şeyler söyleyen biri çıktı.tamam kardeşim israil kahrolsun ama önce benim 7 şehidime "başımız sağolsun" demeyip filistin için meydanlarda toplanan binler kahrolsun!eline sağlık dostum ya!

ozhano dedi ki...

O toplanan binler de kahrolmasın. Muhakkak oraya toplanan herkesin 7 vatan evladına da canı acımıştır. Ama işte öncelikler benim canım sıkan.

Görkem dedi ki...

Birde şu din kardeşliği var nedense bu din kardeşliği hiç Türkiye'nin lehine işlemiyor..Bana göre öyle birşey yok,öyle olsa Osmanlı yıkılırken halifenin yayınladığı fetvaya uyulurdu zaten ne geldiyse başımıza bundan.dinden falan değil insani duygularla zaten orada olanlara üzülürsün ... (yoksa misal Osmanlı padişahı neden ispanyadan yahudileri alıp getirsin )ama o gemideki kişilerin samimiyetinede inanmıyorum bunlar cemaat tarikat ,giden yardımlarda sadece görünen yüzü,tamam İsrail kahrolsunda kendi ülkenin çıkarlarını düşünmen lazım..Artık şehit haberleri sıradan oldu,görünce şaşırmıyorsun..Ancak 7 kişi falan olunca büyük yankı uyandırıyor..Hayır bunların başka ülkede olma ihtimali savaş çıkartır..Ama yok kesinlikle biz hakediyoruz!!!!

ozhano dedi ki...

Lübnan, Suriye , Mısır. Bunlar müslüman değil mi? Olay olduğundan beri bakıyorum da, her ne kadar bu ülkelerde protestolar olsa da, yönetimlerinin gıkları çıkmıyor. Ya da ben yanlış biliyorum, bu ülkelerle bir din kardeşliği söz konusu değil.

mussano dedi ki...

öncelikle şunu söylim, ozhano sen siyasetle ilgilen bence :) tespitlerin çok doğru çünkü.

şu sözde din kardeşliğimiz olan ülkelerin yöneticilerinin çoğu batının kucağında oturan, kendi zenginlikleri ve koltukları uğruna Filistin halkını geçtim, kendi halklarını bile satabilecek adamlardır. Bu yüzden ortadoğudaki arap halklarla yöneticilerinin söylemleri her zaman birbirinden farklı olur.

o yüzden ortadoğu denen bu dipsiz kuyuya inmeden önce çok dikkatli olunması lazım. bir şekilde bir sorumluluk yüklendi ülkemizin üstüne, bundan sonra atacağımız her geri adım çok kötü sonuçlar doğurabilir.

en kötüsü de içerideki dertlerimizi, sorunlarımız unutup kendimizi bu rüzgara kaptırmak olur. kaş yaparken göz çıkartmamak lazım.

ozhano dedi ki...

@mussano
emin ol beni ilk ve son kez görüyorsun siyasetle ilgili bu kadar yazarken, yorum yaparken. Bu blogun müdavimi olan ve beni tanıyan arkadaşlarım da şaşırıyorlardır muhakkak. Ama bir kere de biz konuşalım değil mi? Herkes çok biliyor ya bu siyaset işini. Belki biraz da bize bulamıştır...

pırasa dedi ki...

Arkadaşlar öncelikle biz Türkiyeyiz.Duygusal milletiz.Din kardeşliği tabiki olmalı. Varsın Mısır yapmasın bunu, diğerleri de...Ama biz de susarsak kim hak arayacak?Biizm onlardan farkımız şu:bugüne kadar kim iktidara gelmiş olursa olsun hiç kimse sadece kendi rahatını düşünmedi.Tamam ceplerini doldurdular ama yeri gelince en çok vatansever oldular. Şehit haberleirni kanıksadık.Evet çok acı bir gerçek.Sizce 7 şehit olayında İsrail'in parmağı yok mu?Lütfen olaya din olarak değil ulusal mesele olarak bakın.Bir de biz bu adamlarla birlikte PKK' ya tatbikat yapacaktık. Madende ölenlere canımız yandı.Kader diyemedik birileri gibi. Ama bunu da düzeltmek elimizde. Çok çabuk unutuyoruz herşeyi.Peşini bırakmayalım ne şehitlerin, ne madende ölenlerin ne de İsrail'in öldürdüğü vatandaşlarımızın.Bunu da unutacağız ama.Çünkü biz medyanın pompaladıklarını alıyoruz sadece...

gorkem89 dedi ki...

benim şöyle bir teorim var. Bu olayların olmaması için daha önceden diplomatik yollarla bir çözüm bulubabilirdi ama bulunmadı veya birileri istemedi. Neden, israili uluslararası arenada rezil etmek için o dokuz vatandaş kurban edildi. Şimdi israile 'silahsız sivillerden bile korkan kişiler' diyorlar. Aslında bu başarıldı. Ama ozhanonunda dediği gibi neden sadece türkler yardım topladı ve gittiler bugün mısır fılıstın sınırna celık duvar ördürdü. Düşman ülke gibi. . Bu tepki neden, afganıstanda ırakta ölen milyonlarca sivil ıcın verılmedı bunu anlamak zor.
@pırasa
Devlet ilişkilerıne duyguyu sokarsan yenilirsin başkası sana aynı duyguyu gostermez kırılırsın. Bu yüzden duygu degıl mantık öne cıkmalıdır.
Ayrıca dünden beri ortaya cıkan hitler sempatizanlıgıda cıgrından cıktı. Bu insanlar the pianisti izlemeli. Ve bu konusulanlar siyaset degıl dünyanın sorunları bence..