Sayfalar

7 Ocak 2010 Perşembe

Sitemdeki Harry Juniorlar!?!

Harry Kewell. Hagi ile birlikte Galatasaray'a geldiği için, onu taraftarı olduğum kulüpte izlediğim için kendimi şanslı saydığım en önemli futbolcu. Çoğunuz karşı çıkacaktır ama "komple" futbolculuk açısından Hagi'nin de önünde benim gözümde. Komple futbolculuk derken sadece saha içindeki oyunu, performansı falan değil, saha dışında görüntüsü, yedek kulübesindeki hali, duruşu, yürüyüşü osu busu herşeyi kapsam içine alıyorum. Herşeyden önce adamın her yanından asalet akıyor. Açıklamalarına bakarsanız da bir o kadar mütevazi. Bizim bildiğimiz ya da yıllardır gördüğümüz futbolcu kriterlerinin çok çok dışında biri. Az çok tanıdığım için söylüyorum ki onun gibi bir de Ergün Pembe vardı. Adam da kibirden gururdan eser yoktu. Fırtına gibi estiği dönemlerde Zonguldak'ın Saltukovası'na trenle gelir pazarda herkesin içinde meyvesini sebzesini alır, tanıdıklarının halini hatrını sorar sonrada evine dönerdi. Harry'de öyle. Sanki akşam bana telefon edecek. "Ozhano, akşama oturmaya geleceğiz iki de tavla atarız" diyecek gibi bir hali var. Yani kibir görmüyorum böbürlenme görmüyorum adamı izlerken. Sahada eğer bir futbolcu duruşu varsa o Harry Kewell'daki gibi olmalıdır. Adamın hakeme itirazı bile bir başka geliyor. Ağır, kendinden emin, saygılı ama hakkını da yedirmeyen; böylesi tabiki karşısındakini hemen avcunun içine alır.
Niye bunları yazıyorum: Bugün oturduğum sitede sitenin çocukları kurmuşlar taştan kaleleri maç yapıyorlardı. Normalde çimleri ezdikleri için kızıyordum ama 10 çocuğun 6 sında Harry forması görünce birşey diyemedim, ilgimi çekti dolayısıyla ben de seyretmeye başladım. Dikkat ettim hepsi de Harry gibi koşmaya çalışıyordu. Göğüs hafif ilerde ve dik. Hatta içlerinden biri işi bir adım daha ileri götürdü, golü attı, bir arkadaşı hemen yanına geldi aynı Harry ile Elano'nun bir gol sonrası yaptığı dansı yapmaya başladılar. Gülmekten katıldım ne yalan söyleyeyim.Biz de böyle değil miydik? Az mı Hagi gibi topa vurmaya, Hakan gibi kafa vurmaya çalışmadık. Genç iken! idmanlarda, idman bittikten sonra bir arkadaşımla Hagi'nin serbest vuruşlarda topa nasıl vurduğunu tartışır ondan sonra 1 saat onun gibi serbest vuruş kullanmaya çalışırdık. İdol olmak kolay değil. Ama Hagi bizim idolümüzdü yaptıklarıyla. Ama sadece saha içinde futbol bakımından yaptıklarıyla. İtirazları, kavgaları her zaman yapılmaması gerekenler listesindeydi. He Hagi'yi idol yaptın da ne oldu diyenler olabilir. Ne oldu: ben parayı pulu şanı şöhreti bir kenara bırakıp bilime kendimi adadım. Güvenemedim kendime. Birlikte çalıştığım arkadaş mı? O aldı yürüdü. Tek kurtuluşu futboldu. O da layıkıyla o işi yapmakta.

Demek istediğim Harry bu ülkede çocukların gerçekten komple bir futbolcu nasıl olur sorusuna verilecek en önemli örneklerden biri belki de bir numarası. Bir de Alex'i görürüm bu kapsamda. İşin içine çocukların eğitimi girince taraftarlık, fanatizm gibi olguların bir kenara bırakılması gerek. Çocuklarımız eğer birilerini örnek alacaksa Harry bir numaralı örnektir benim gözümde ve Türkiye'de belki de bilmeden onca çocuğa eğitim veren bu insanın hemen çekip gitmesine kesinlikle izin verilmemeli. Fedakarlık yapacağını, Galatasaray'da kalabileceğini açıkladı ama kafa karıştıran kendisine önerilen rakamla istediği rakam arasında büyük bir fark olduğu. Ne istiyorsa verilmeli kulüp bünyesinde tutulmalıdır kendisi. Çünkü eğitim bu ülkede futbolda kesinlikle şart ve o eğitimi verecek insan olarak Kewell biçilmiş kaftan.

3 yorum:

MBC dedi ki...

o dansin bir konusuda varmis..
harry,elano ve baros bir bara gidiyor.. orda Baros degnekleriyle dans ediyor..

bunlarda gol attiktan sonra baros´u hatirliyorlar ve onu taklit ediyorlar :)

Cenky dedi ki...

Ne güzel yazmışsın be hocam! Ellerine sağlık.

volkanbk3 dedi ki...

Ellerinden öperim ozhano...