Sayfalar

9 Ocak 2010 Cumartesi

Meriç'in de Kendini Bileni Makbul!

Önce kendisi ile yapılan röportaj:
İstanbul Basketbol Hakemleri Derneği - 20.02.2008

Meriç Tunca kimdir? Kendinizden bahseder misiniz?
1974 Yılında ve oldukça genç bir yaşta Sarı Kanaryalar gazetesinde mesleğe başladım. Bir yandan okuyor bir yandan çalışıyordum. İçimde müthiş bir futbol hastalığı vardı. Halen Hürriyet İnternet’in spor sorumlusuyum. Sadece futbol değil, sporun her dalını çok iyi bilirim. İsteyenle her konuda tartışabilir, hatta yarışabilirim..

Yazılarınızda çok açık bir dille düşündüklerinizi ifade ediyorsunuz. Yazınızı tekrar geriye dönüp okuduğunuzda “Burada çok sert olmuş vs.” gibi düşünüyor musunuz?
Yazdığım yazıların sert olduğunu hiç düşünmedim. Çünkü ben taraftarın, daha doğrusu halkın düşündüğü şeyleri yazıyorum. Belki buna kahvehane ağzı yaklaşımı diyebilirsiniz ama benim de stilim bu. Yazılarım onun için taraftar sitelerinde en çok okunanlar arasında yer alıyor.

Sizin de söylediğiniz gibi bir çok taraftar sitesini ve okur kitlesini karşınıza almış durumdasınız...
Her taraftar grubu olaya kendi açısından bakıyor. Benim Fenerbahçeli olmamın da bunda etkisi büyük. Bir de ben başkaları gibi lafı dolandırmam. Direkt olarak yazarım. Bu yüzden karşı taraftar grupları tarafından sevilmemem çok normal. Onlar lafı dolandıran ve "Ben tarafsızım abi" diyenlerden daha çok hoşlanırlar. Ben tarafsız değilim, bu yaştan sonra olamam da..

Çıkardığım sonuçlar:
1. "...Belki buna kahvehane ağzı yaklaşımı diyebilirsiniz ama benim de stilim bu."
Kahvehanedeki adam da benim kadar futbol izlediyse koy benim yerime, benim gibi yazar.

2. "...Yazılarım onun için taraftar sitelerinde en çok okunanlar arasında yer alıyor."
Sonuç1. Yazdığım yazıların içeriğinden çok yapılan yorumların sayısı benim için önemli. Eğer saldırgan olmayan, sadece! haber yapsam beni kimse takmaz, o yüzden böyle saldırıyorum ki reytingim artıyor. Ben küfür yesem de konuşuldukça böyle etrafa saldırmaya aslı astarı olmayan masa başında rakip taraftarlarda gerginlik yaratan yazılar yazmaya devam edeceğim. Gerginlik yarattıkça sanal ortamlarda ismim geçiyor, adım daha çok anılıyor.

Sonuç2. Ne yapayım küfür yemeyi seviyorum. Küfürle birlikte geçse de kendimden bahsettiriyorum. Önemli olan bu...

3. "...Ben tarafsız değilim, bu yaştan sonra olamam da"
Ben tarafsız değilim, dolayısıyla benim müdürlüğünü yaptığım kurumun da tarafsız olmasını beklemeyin. Bu zamana kadar nasıl rakip takımlara sallıyorsam aynen devam edeceğim.

4. "...Bu yüzden karşı taraftar grupları tarafından sevilmemem çok normal."
Rakip takımlar başarılı olsa da onların başarılarını kabullenmek ve tebrik etmek gibi bir olay benim literatürümde yok. Soda falan kar etmiyor benim bünyeme.

Röportajın "Yapma Meriç Din Kardeşiyiz" Dediğim Kısımları:
1. "Sadece futbol değil, sporun her dalını çok iyi bilirim."
2. "Yazdığım yazıların sert olduğunu hiç düşünmedim. Çünkü ben taraftarın, daha doğrusu halkın düşündüğü şeyleri yazıyorum."
3. "Yazılarım onun için taraftar sitelerinde en çok okunanlar arasında yer alıyor."
4. "Onlar lafı dolandıran ve "Ben tarafsızım abi" diyenlerden daha çok hoşlanırlar."

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Gereğinden fazla abartmıyor musunuz bu Meriç Tunca olayını? Adam sonuçta düşündüklerini sizin verdiğiniz röportajda da dediği gibi direkt bir şekilde açıklamış. Adama biraz da diyeceğim ama değil kızmanızın tek sebebi Fenerbahçeli olması. Yoksa Arda ile ilgili yazısında yanlış bir şey göremiyorum.

Sedat

ozhano dedi ki...

Hangi takımlısın Sedat?