Sayfalar

1 Kasım 2009 Pazar

Leo Vazgeçilmez mi?

Sezon başından beri Galatasaray kalecisi Leo Franco'nun performansını tüm kamuoyu seyrediyor. Bazı maçlarda iyi kurtarışlarını görsek bile anlaşılıyor ki Galatasaray'ın kalecisi olabilecek yetiye sahip değil. Şu an sadece yabancı olmasının ekmeğini yiyiyor ama zararın neresinden dönülse kardır anlayışıyla kaleyi Ufuk ya da Aykut'a teslim etmenin zamanı gelmiştir. Basit bir karşılaştırma yapacak olursak Aykut'un Galatasaray kalesinde olduğu dönemlere bakarsak aynı Leo gibi yenilecek golleri yiyordu, zaman zaman da maç içerisinde iyi kurtarışlar yapıyordu ama maç kazandıracak performansa ulaşamıyordu. O zaman Leo'nun Aykut'tan farkı ne? Sadece yabancı olması, Avrupa görmesi. Diğer yandan Leo'ya verilen her geri pasında tüylerim diken diken oluyor. Ayaklarına hakim değil. Aykut'ta en azından o açıdan bir problem görmüyorum. Artı yan toplarda o kadar boyuna rağmen kaleye yapışıp topu uzaklaştırma girişimine girmemesi de negatif yönlerinden biri. Aynı durum Aykut için de geçerli. O zaman neden Leo ya da neden bu kadar para?
Tabi bazıları şunu da diyebilir: Önündeki defans ne kadar iyi ki onun performansı hakkında bu kadar peşin fikirli olabiliyorsun? Bir maç olsun kendini fark ettirir iyi kaleci. En vasat kaleci bile iyi gününde maç içinde önemli kurtarışlar yapar ama maçın oynandığı günün Leo'nun iyi günü olup olmadığını düşünmek pek akıllıca değil. İyi kaleci hiç mi hata yapmayacak; Tabii ki çok önemli hatalar da yapar. Geçtiğimiz Avrupa Şampiyonası'nda Cech'in yaptığı hata sonucunda Nihat ile bulduğumuz golüdüşünürsek Cech gibi bir kalecinin o hatayı yapması düşünülemez. Ama yaptı. Değerinden mi kaybetti? Hayır. O, hem milli takımında hem de oynadığı kulüpte takımına o kadar çok sayıda maç kazandırdı ki bu hata onun iyi bir kaleci olduğunu değiştirmedi. Ligimizden örnek verirsek aynı durum Rüştü için de geçerli. Zaman zaman kendisinden beklenmeyecek kadar ilginç goller yediyse de hem Fenerbahçe'ye hem de Beşiktaş'a döndürdüğü maçlar azımsanmayacak kadar çok. İşte ben Leo'da o ışığı göremiyorum. Her an bir hata bekliyorum kendisinden maçı seyrederken. Defans oyuncuları yüzlerini kaleciye döndürdüklerinde topu ona atmalarından çekiniyorum, rakip korner atarken Leo'nun, top kalenin dibine gelse bile, topu uzaklaştırma girişiminde bulunmayacağından çok eminim. Sözün özü Leo'nun Türkiye'de ömrünün uzun olmayacağı çok açık. Galatasaray defansındaki futbolcuların maç içerisinde ona olan güvenlerinin derecesinin ne kadar düşük olduğu da bazen kendini çok belli oluyor. Tamam, üç beş maçta bir futbolcu hakkında hemen işe yaramaz fikri verilmesi doğru gelmeyebilir. Ama çok belli ediyor Leo'nun Galatasaray'ın kalecisi olmadığı. Belki de bir iki maçlık yedeklik süresi onun da kalede tek tercih olmadığını hatırlaması ve daha sıkı çalışması açısından faydalı olabilir. Ancak sorun onun çalışıp çalışmamasında değil bana göre kalecilik melekelerinde. Kısacası yetenekleri Galatasaray'da olamayacak kadar kısıtlı. Bana göre Galatasaray-Leo birlikteliğinin süresi hızlı bir şekilde sona yaklaşıyor.

4 yorum:

metak dedi ki...

De Sanctis bitti şimdi sırada Leo Franco. GS birkaç sezondur süper transferler yapıyor ve buna kaleciler de dahil. Nedendir bilinmez şu kaleciler bir türlü begenilmiyor. Zaten Mondiciler direkt karşı, bir de Aykutçular var, sadece sunu merak ediyorum Aykut sozleşmesi bittiği zaman (az kaldi şükür) hangi 1. lig takimi ister acaba?

p.s: İtalya milli takımı kalecisi begenilmedi. Peki eski Ath. Madrid,Real Mallorca kalecisinin yetenekleri Galatasaray'da olamayacak kadar kısıtlı olabilir mi?

ozhano dedi ki...

Beni Galatasaray'ın kalesini koruyan kalecinin ne milli takımı ne de Galatasaray'dan önce oynadığı takımlardaki performansı ilgilendirir? Sen memnunsan sorun yok ama ben şu ana kadar Franco'nun Galatasaray kalesinde gösterdiği performanstan hiç mi hiç memnun değilim. Kaleci tabiki gol yer, çok önemli hatalar da yapar. Ama kaleci kalede duracağı yeri iyi bilmeli, rakip kanat akınlarında yapılan ortalarda 2 adım önüne gelen topu çıkarak uzaklaştırabilmeli ya da kendinde o güven olmalı. Canlı seyrettiysen Sivas maçını bir düşün Galatasaray'ın defansif oyuncuları hiç kaleciye geri pası verdiler mi? Ben sana söyleyeyim hayır. Çünkü oyuncuların da ona güveni eksik. Hatırlarsan Taffarel zamanında Galatasaray'ın kalecisi zaman zaman stoper mevkine bile geçiyordu. Ben Sanctis'te de şu an Franco'da da aynı şeyi söyledim söylüyorum. Bunlar Galatasaray kalesini koruyamaz hatta kıyaslayınca Sanctis'i Franco'ya göre daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ama ne var ki ikisi de Galatasaray kalesine uygun değil. Tabiki Galatasaraylıyım beklerim ki Franco iyi olsun ben de erken yargıya vardım diyeyim ama şu ana kadar dedirttiremedi. İnşallah dedirttirir.

p.s. Ne Mondiciyim ne Aykutçu. Ben Taffarelciyim, ben Simovicciyim ama onlar gibisinin gelmesi de zor. Ama dediğim şu ki, Sanctis'in Aykut'a göre yetenek bakımından artıları fazlaydı ama Franco'nun ondan fazlasını henüz göremedim. O zaman 2-3 milyon eurolar sadece Madrid de, Mallorca'da oynadığı ya da yabancı olduğu için mi?

metak dedi ki...

Aldigi paralara takilmamak lazim illa ki bu kadar olmasa da buna yakın paralar kazanacaklar. Franco bence kesinlikle çok iyi kaleci, zaten işin ilginç yanı defans bu kadar kotuyken siranin kaleciye gelmis olmasi. Aslinda bu da bir bakis acisi, yedigimiz gollerde G. Zan ın vs. inanılmaz pozisyon hatalarina bakmaktan kaleciyi gormuyor da olabilirim.

Metin Osman dedi ki...

leo franco bir işe yaramaz bari kendi adamlarımızı koysak daha iyi oynar. hatta kendi adamlarımız yüreklerini koyarlar ortaya. leo Franco gibi adamlar sadece parayı düşünür para için oynarlar ellerinden geleni yapmaları yeterli daha fazlası için uğraşmazlar bile günümüzde yüreğünü oraya koyarak oynayan biri olarak hakan arıkanı göstermek istiyorum zamanında livorpol karşısında alınan yenilginin acısını hakan arıkandan çıkardılar ama o acının hesabını herkese sordu daha bitmedim dedi.
Kalecei hakan Arıkan herkes örnek alsın ben bursasporluyum ama hakan arıkanında sonuna kadar arkasındayım yerli kalecilerimiz daha iyi mücadele ediyor yeişim leo francoyu
kendi bloğumada beklerim son zamanlarda uğraşmayınca bkötü oldu ama neyse

http://manyakkoy.blogspot.com/